Home » Istoria BMW Seria 5: 7 generatii in 700 de cuvinte – istoria auto » Istoria BMW Seria 5: 7 generatii in 700 de cuvinte – istoria auto

Istoria BMW Seria 5: 7 generatii in 700 de cuvinte – istoria auto

Istoria BMW Seria 5 - BMW 5 Series F10 M5
HomeOctober 20, 2016 at 5:42 pm

Istoria BMW Seria 5: anul 1972 – E12

Prima generatie Seria 5 a fost lansata in anul 1972. Anume atunci berlina cu codul de productie E12, si cu numele de piata 5 Series, a urcat pe liniile de productie BMW din localitatea Dingolfing, Germania. BMW Seria 5 E12 era propus cu benzinare in 4 cilindri de la 90 la 126 cai putere, precum si cu unitati in 6 cilindri in linie, ce produceau intre 120 si 218 cai putere. Transmisiile erau si ele mai multe la numar. Era vorba despre 2 cutii de viteze mecanice cu 4, respectiv 5 trepte si una automata, in 3 trepte. In cei 9 ani de productie, Seria 5 E12 si-a gasit peste 700.000 cumparatori.

Istoria BMW Seria 5 - BMW 5 Series E12

Istoria BMW Seria 5: anul 1981 – E28

BMW Seria 5 E28 a fost o etapa extrem de importanta in evolutia noului automobil bavarez, a doua generatie fiind prima oferita si cu motoare diesel. Mai exact, este vorba despre unitatea diesel de 2,4 litri si versiunea sa turbo.

O alta nouatate legata de E28 este aparitia versiunii “hot” a modelului. Evenimentul avea loc in 1984, noua versiune fiind botezata BMW M5. Primul M5 avea sub capota un benzinar cu 6 cilindri si dezvolta 286 cai putere.
BMW Seria 5 E28 a fost tinut pe liniile de productie pana in 1987.

Istoria BMW Seria 5 - BMW 5 Series E28

Istoria BMW Seria 5: anul 1987 – E34

La momentul lansarii, Seria 5 E34 reprezenta o adevarata revolutie. Masina s-a dovedit a fi foarte reusita, iar cumparatorii faceau practic coada dupa ea. E34 oferea o lista de motoare ce continea unitati de la 1,8 pana la 4,0 litri. Versiunea M5 s-a ales cu un L6 de 3,6 litri, care mai tarziu a fost inclocuit cu un agregat de 3,8 litri.
E34 a fost primul model Seria 5 oferit cu caroserei break. Generatia cu numarul 3 a fost produsa pana in 1996, atunci cand in locul ei a venit modelul E39.

Istoria BMW Seria 5 - BMW 5 Series E34 M5

Istoria BMW Seria 5: anul 1995 – E39

A 4-a generatie a lui Seria 5 nu a fost un model revolutionar, ci mai degraba o evolutie rationala a lui E34. Noul model oferea totusi mai mult confort, iar dupa nivelul dotarilor, noul BMW Seria 5 depasea practic orice model din segment. In sasiul lui Seria 5 si-a facut pentru prima data aparitia aluminiul, iar versiuna M5 primise un V8 de 400 cai putere. Oferta de motoare diesel a fost si ea diversificata, fiind adaugate unitati de 2,0, 2,5 si 3,0 litri, ce produceau intre 136 si 295 cai putere. Istoria BMW Seria 5 E39 a durat pana in 2003, atunci cand bavarezii au prezentat noul Seria 5 E60.

Istoria BMW Seria 5 - BMW 5 Series E39

Istoria BMW Seria 5: anul 2003 – E60

A 5-a generatie Seria 5 a fost un model destul de controversat, care cel putin la momentul lansarii, a avut parte de o portie sanatoasa de critici. Motivele principale ale nemultumirilor erau schimbarile stilistice destul de importante, ce au avut loc cat la exterior atat si la interiorul masinii. Unii spuneau chiar ca noul Seria 5 nu este un BMW veritabil. Dar mica rascoala printre fanii marcii nu a durat prea mult, si asta pentru ca E60 a adus principalele puncte forte ale lui Seria 5, la noi niveluri calitative. Partea frontala a caroseriei era fabricata din aluminiu, iar capsula interioara si partea spate din otel. Aceasta decizie a permis atingerea unei distributii ideale a masei (50:50). Drept rezultat, directia a devenit extrem de precisa, condusul foarte confortabil, iar proaspatul sistem de multimedia iDrive si display-ul Head Up au transformat noul Seria 5 intr-ul calculator cu roti. Pe langa toate, versiunea M5 avea deja un V10 de 5,0 litri si 507 cai putere, datorita caruia auotomobilul facea sprintul 0-100 km/h in 4,7 secunde.

Istoria BMW Seria 5 - BMW 5 Series E60

Istoria BMW Seria 5: anul 2009 – F10

A sasea generatie Seria 5 a debutat in anul 2009, reprezentand o oarecare revenire la traditiile stilistice abandonate de E60. Pe de alta parte insa, pentru versiunea M5 s-a renuntat la motorizarea aspirata natural, optandu-se in schimb pentru un agregat turbo de 4,4 litri ce produce 560 cai putere. Mai mult, in anul 2013, unele piete au primit o varianta dotata cu un benzinar de 1,6 litri, capabil sa livreze 170 cai putere si 250 Nm de cuplu maxim.

Istoria BMW Seria 5 - BMW 5 Series F10 M5

Istoria BMW Seria 5: anul 2016 – G30

Noul BMW Seria 5 va intra in showroom-uri in luna feruarie a anului 2017. In prima perioada dupa lansarea comerciala, automobilul va fi propus cu 4 unitati de propulsie. Este vorba despre doua motoare pe benzina: 2,0 litri – 252 cai putere si 340 Nm (versiunea 530i), 3,0 litri – 340 cai putere si 450 Nm (versiunea 540i), plus doua agregate diesel: 2,0 litri – 190 cai putere si 400 Nm (versiunea 520d), 3,0 litri – 265 cai putere si 620 Nm (versiunea 530d).
Mai multe informatii gasiti aici.

BMW Seria 5 2016 - 2017 lateral

Istoria BMW Seria 5

Galerie de Imagini

Slide 1
Slide 2
Slide 3
Slide 4
Slide 5
Slide 6
Istoria BMW Seria 5 - BMW 5 Series E12 Istoria BMW Seria 5 - BMW 5 Series E28 Istoria BMW Seria 5 - BMW 5 Series E34 M5 Istoria BMW Seria 5 - BMW 5 Series E39 Istoria BMW Seria 5 - BMW 5 Series E60 Istoria BMW Seria 5 - BMW 5 Series F10 M5

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *