Home » Istoria Citroen 2CV: istoria unui gigant micut Foto » Istoria Citroen 2CV: istoria unui gigant micut Foto

Istoria Citroen 2CV: istoria unui gigant micut Foto

Istoria Citroen 2CV prezent
HomeSeptember 30, 2014 at 12:59 pm

Cu 65 de ani in urma, au luat startul vanzarile modelului 2CV a celor de la Citroen. Acest eveniment este probabil una din cele mai importante pagini din istoria companiei franceze. Mai ales ca automobilul a fost declarat de cateva ori cea mai populara masina din Franta.

Ulei de motor auto de calitate – verifica pretul aici.

Istoria Citroen 2CV: un motiv de bucurie pentru tarani

Fiecare automobil legendar are propria istoria . Spre exemplu, Henry Ford a creat renumitul Model T visand sa domine lumea. Ferdinand Porsche, dezvoltand vestita “broscuta”, nu doar ca realiza un vis personal dar si executa ordinul lui Adolf Hitler. Aparitia lui Citroen 2CV insa, are la baza un motiv mult mai banal. Pur si simplu compania Michelin , dorea sa vanda cat mai multe anvelope. Va intrebati, dar ce treaba are Michelin? Explicam chiar acum.

Trebuie sa recunoastem ca istoria Citroen 2CV contine si alte cauze care au dus la crearea modelului. Un loc aparte, il ocupa episodul in care directorul Citroen – Pierre Jules Boulanger, in anul 1935 a ramas blocat intr-un ambuteiaj. Blocajul a avut loc pe un drum de tara si a fost cauzat de taranii care se grabeau la targ. Acestea au umplut drumul si asa foarte ingust, cu cai si carute, care pe langa faptul ca se miscau foarte lent, mai erai si destul de greu de controlat. Conform legendei, anume atunci, lui Boulanger ia venit ideea sa le dea agrarienilor o noua forta de tractiune. Sa schimbe calul prea putin eficient in conditiile acelor timpuri, cu ceva mai modern – un automobil spre exemplu.

Toate bune si frumoase, dar sa nu incurcam cauza cu efectul. Cu 6 luni inaintea evenimentului descris mai sus, Citroen-ul, recent intrat in faliment, a devenit proprietatea companiei Michelin. Chiar si Boulanger a fost pus in functie de producatorul de cauciucuri. Prin urmare, grija manifestata de francez pentru oamenii de la tara nu este nici intr-un caz un act de binefacere, ci un calcul foarte bine executat. Potentialul viitorului segment de piata era foarte mare. Iar noua masinuta, chiar si foarte mica, tot de 4 anvelope va avea nevoie. Respectiv numarul de cauciucuri vandute de cei de la Michelin va fi direct proportional cu numarul de masini vandute taranilor de cei de la Citroen.

Istoria Citroen 2CV - Citroen TPV

Istoria Citroen 2CV: aluminiul

Lucrarile au luat startul in a doua jumatate a anului 1936. Spre finele lui 1937, inginerii de la Citroen aveau pregatite 20 de prototipuri pentru teste. Insa aproape toate au fost refuzate de directorul Boulanger. Acesta s-a dovedit un tip foarte ferm si in acelasi timp neiertator. El isi impunea subalternii sa modifice toate componentele, care dupa parerea sa, puteau fi cumva simplificate. O data chiar, inginerii s-au vazut nevoiti sa mareasca inaltimea usii, doar pentru ca “patronul” sa poata urca la volan fara sa-si scoata palaria pe care o purta tot timpul.

Istoria Citroen 2CV - Citroen TPV prototip

In anul 1939, noul Citroen cu numele TPV (Toute Petite Voiture – automobil foarte mic), era gata sa intre in productia de serie.

Versiunea finala a a lui TPV reprezenta o imparatie a simplitatii. Masina avea un singur far frontal (mai putin de atat nu permitea legislatia franceza) si un singur stergator de parbriz. Electromotorul lipsea din principiu, acesta a fost inlocuit cu un starter manual cu sfoara.

In unele aspecte insa, Citroen TPV era o masina revolutionara. Aceasta era dotata cu un motor cu 2 cilindri dispusi orizontal, iar suspensiile aveau o costructie sofisticata pentu acele timpuri. Mai mult, componentele caroseriei erau fabricate din aluminiu, iar jantele din magneziu – toate pentru reducerea masei.

In vara anului 1939, au fost asamblate 250 de unitati TPV. In asteptarea productiei in serie, fusesera tiparite deja materiale publicitare, iar ca loc de debut pentru viitoarea legenda a fost ales salonul auto din Paris, ce urma sa se deschida in luna octombrie. Insa, cum probabil va dati deja seama, planurile au fost stricate de-al doilea razboi mondial.

Istoria Citroen 2CV: startul oficial

Razboiul a luat sfarsit, si francezii au revenit asupra proiectului nefinalizat. Trecerea timpului a adus noi cerinte in industria auto, respectiv Boulanger si inginerii sai au inceput procesul de imbunatatire a viitorului 2CV. A fost proiectat un nou propulsor, iar cutia de viteze cu 3 trepte, a fost inlocuit cu una in 4 rapoarte.

Este greu de imaginat cum ar fi intalnit publicul modelul TPV in anul 1939. Noua versiune a acestuia, care intre timp a primit numele 2CV, a fost lansat abia in anul 1948 la Salonul Auto de Paris. Masina avea deja un set optic complet, 2 stergatoare de parbriz, iar interiorul nu mai amintea o pestera. Dar si asa, presa prezenta la eveniment a avut o reactie isterica. Micul Citroen a fost practic distrus in articolele din ziarele acelor timpuri. Jurnalistii nu se zgarceau la epitete unul mai jignitor ca altul. Aproape toti specialistii din domeniu prognozau o catastrofa comerciala pentru noul model.

Istoria Citroen 2CV

Insa Citroen nu a dramatizat situatia. Conform celor mai modeste calcule, evenimentul de la Paris a avut in jur de 1 mln de vizitatori, respectiv macar cateva zeci de mii de cumparatori printre acestea tot se gasesc. Si chiar asa a fost. In anul 1950 uzina din Paris a asamblat aproximativ 6000 de unitati. Performanta nu este tocmai impresionanta. Insa cifra de productie modesta nu era cauzata de lipsa cumparatorilor ci de potentialul industial redus al uzinei cu pricina. Cat timp francezii rezolvau problema capacitatilor de productie, coada pentru “conserva pe roti pe care nu o va cumpara nimeni – cum o descriau unii jurnalisti” s-a intins pe 3 ani.

Citeste si:

Noul Fiat Doblo 2014 facelift a fost lansat in Germania

Istoria Citroen 2CV

Galerie de Imagini

Slide 1
Slide 2
Slide 3
Slide 4
Istoria Citroen 2CV - Citroen TPV Istoria Citroen 2CV prezent Istoria Citroen 2CV Istoria Citroen 2CV - Citroen TPV prototip

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *