Home » Noul motor TDI pentru Audi vine cu mai multa putere si emisii reduse » Noul motor TDI pentru Audi vine cu mai multa putere si emisii reduse
Noul motor TDI pentru Audi a fost lansat in cadrul International Vienna Motor Symposium 2014. Agregatul V6 de 3.0 litri vine cu un adaos de putere si un consum redus cu aproximativ 13%.
Noul motor TDI pentru Audi corespunde normei de poluare Euro 6 si urmeaza sa devina unul din agregatele de baza ale constructorului din Ingolstadt. De acum inainte, unitatea de propulsie va fi oferita in 2 versiuni: 218 si 272 cai putere, iar cuplul maxim va atinge 600 Nm. Chiar daca noul motor TDI 3.0 produce mai multa forta de tractiune, cantitatea de motorina necesara pentru a parcurge 100 de km a fost redusa cu aproximativ 13%, iar noxele emise de noul agregat sunt cu 15% mai mici. Sa nu confundati unitatea lansata la Vienna cu noul BiTDI 3.0 pentru Audi SQ5 – ultimul are 2 turbosuflante, iar agregatul nostru are o singura turbina cu geometrie variabila.
Audi vine cu cateva noutati pentru industria automobilistica mondiala. Astfel, noul motor TDI are filtrul de particule, convertorul catalitic si sistemul de injectie SCR (Selective Catalytic Reduction) imbinate intr-o singura unitate. Mai mult, pistoanele au fost modificate pentru a reduce pierderile la frecare, blocul motorului si chiulasa au contururi de racire distincte, iar sistemul ce raspunde de managementul termic a fost redefinit. Au fost modernizate turbosuflanta si pompa de ulei cu control electronic.
Noul motor TDI V6 3.0 pentru Audi este prezentat drept un “clean diesel” – o notiune lansate de National Clean Diesel Campaign, o campanie dezvoltata in SUA, dar care de ceva timp a ajuns si pe batranul continent. Obiectivul principal al programului este simplu – reducerea consumului de carburant si aerul curat. Pe langa Audi, campania a mai fost preluata de BMW si Mercedes-Benz. Urmeaza de vazut daca Audi va urma exemplul lui Mercedes-Benz si va trece la motoare cu cilindrii aranjati in linie atunci cand va veni timpul unor masuri ecologice si mai serioase. Agregatele de tipul L6 cer convertoare catalitice mult mai eficiente.
Pe langa noul motor TDI , Audi a mai lansat la Viena si o noua cutie de viteze de tip robot. Aceasta face parte din familia S Tronic avand 7 trepte si 2 ambreiaje.
[plulz_social_like width="350" send="false" font="arial" action="like" layout="standard" faces="false" ]Citeste si:
Cel mai bun scaun auto pentru copii – top 5
Noul Volkswagen Touareg facelift 2014