Home » Top 10 modele Tatra – Istoria Tatra » Top 10 modele Tatra – Istoria Tatra

Top 10 modele Tatra – Istoria Tatra

HomeOctober 28, 2013 at 1:30 pm

Tatra este cunoscuta drept unul dintre cei mai mari producatori de camioane din lume. Compania a avut o istorie destul de zbuciumata, insa putini dintre voi stiu ca cu ceva ani in urma, pe portile fabricii din Koprivnice, ieseau si automobile.

Va propunem un Top al celor mai interesante modele contruite candva de Tatra.

Top 10 modele Tatra

10. T11 (1923-1927)

Automobilul cu care practic a inceput istoria Tatra si care a asigurat stabilitatea financiara in companie. Tatra T11 era echipata cu o unitate cu 2 cilindri capabili sa livreze 12 cp. Tractiunea se efectua prin axa spate, iar viteza maxima era de 90 km/h. Destul de bine, spunem noi pentru anii ’20.

9. T57 (1932 – 1949)

Tatra T57

Cel mai popular model al perioadei interbelice. Tatra T57 era o masina destul de ieftina, pe care insa au fost implimentate cateva decizii inovative pentru aceea perioada. Masina era dotata cu suspensii independente pe ambele axe si directie cu pinion. Unele versiuni ale modelului T57 s-au mentinut pe linia de productie pana in 1949.

8. T80 (1931 – 1935)

Tatra T80

T80, cu siguranta este cel mai de lux model din istoria Tatra. Doar sasiul masinii cantarea 1200 kg la care se mai adaugau inca 1300 kg ale caroseriei si restul componentelor. Tatra T80 era propulsata de un V12 de 5.9 l si 120 cp care ii permitea vehiculului sa atinga 150 km/h. In total au fost produse doar 25 unitati de T80.

7. V570 1933

Masina din poza de mai sus nu va aminteste de nimic? spre exemplu primul model Volkswagen Kafer (Beetle). Se spune ca Ferdinand Porsche a imprumutat ideia de la designerul principal Tatra la acel moment – Hans Ledwinka. Nu se stie daca chiar a fost asa, in schimb, odata cu alipirea Cehoslovaciei de Germania, Hitler a interzis productia in serie a modelului V570, iar dupa terminarea celui de-al doilea razboi mondial, Vw a platit companiei Tatra o suma impunatoare pentru a aplana conflictul industrial ce lua o amploare tot mai mare.

6. T77 (1934 – 1938)

O capodopera a aerodinamicii. Tatra T77 a fost gandita drept o masina a viitorului si conceputa special pentru drumurile de mare viteza ce se construiau atunci in Europa.  Chiar si acum coeficientul aerodinamic de doar 0,21, este impresionant. In spatele masinii era montat un V8 de 3.0 l, capabil sa dezvolte doar 60 cp. Insa avand in vedere aerodinamica fenomenala, forta de tractiune era suficienta pentru a atinge viteza de 150 km/h.

5. Tatra T87 (1936 – 1950)

Tatra T87 era o continuare a modelului T77. Masina a scapat de aproximativ 400 kg, drept rezultat au sporit manevrabilitatea si viteza maxima. Multe din viitoarele modele Tatra au la baza renumitul T87.

4. T603 (1957 – 1975)

Tatra T603

Tatra T603 a debutat in 1955, ghinionul masinii a fost ca in acelasi an a debutat si viitoarea legenda Citroen DS. Astfel, T603 a intra in umbra francezului cosmic. Exteriorul exclusiv a fost dictat de influenta destul de puternica a scolii auto americane. Pe axa din spate era amplasat un V8 de 94 cai putere, dotat cu traditionalul deja sistem de racire cu aer.

3. T613 (1974 – 1996)

Tatra T613

T613 este inclocuitorul modelului T603. Tatra T613 a a fost in premiera proiectata inafara Cehoslovaciei si nu de oricine ci de italienii de la Vignale. Lansat in 1973, T613 avea de asemenea un V8, de asemenea montat pe axa din spate si dezvolta 165 cp. Mai marii tarii isi permiteau sa atinga cu aceasta masina 190 km/h, performanta inaccesibila pentru simplii muritorii ai acelor timpuri din Cehoslovacia.

2. 815 (1983 – prezent)

Tatra 815

Evident ca nu puteam trece cu vederea legendarul 815. Tatra 815 se produce deja de aproape 30 de ani, mai mult de atat Karel Loprais la bordul versiunii de curse a modelului 815, a devenit de 6 ori invingator al raliului Dakar.

1. MTX Tatra 1991

MTX Tatra

MTX nu e chiar o Tatra. Autorul acestui coupe este compania ceha Metalex, care la acel moment se ocupa de tunning-ul masinilor Skoda. Pentru acest proiect, Tatra a oferit doar motorul. Unitatea V8 de 3,9 l dezvolta 306 cp, care permiteau coupe-ului MTX sa atinga prima 100 km/h in 5,6 secunde. Au fost comandate 200 astfel de automobile, insa un incendiu ce a cuprins mai toate halele Metalex a distrus sansele MTX Tatra de a intra in productia de serie.

Galerie de Imagini

Slide 1
Slide 2
Slide 3
Slide 4
Slide 5
Slide 6
Slide 7
Slide 8
Slide 9
Slide 10
Tatra T87 Tatra T603 Tatra T613 Tatra 815

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *