Home » 10 cele mai bune modele Lancia; – versiunea automobilen.ro » 10 cele mai bune modele Lancia; – versiunea automobilen.ro
Acesta a fost primul model a lui Vincenzo Lancia, iar prima prezentare a avut loc pe 18 ianuarie 1908. Dotat cu un motor în patru cilindri aranjaţi liniar şi un volum de 2,4 l maşina putea dezvolta 28 cai putere, noul automobil a produs furori la autosalonul Torinez.
2. Lancia Theta 1913-1918
Debutat în 1913, a fost primul automobil care avea ca dotări de bază … faruri electrice şi electromotor. Având un motor de 70 cai putere, Theta a devenit un bestseller al timpurilor sale.
3. Lancia Lambda 1922-1932
Unul din cele mai importante modele ale companiei. Se remarca prin confort pe orice tip de carosabil, dinamică bună şi nu în ultimul rând fiabilitate, lucru pe care nu îl poţi spune despre modelele Lancia actuale
4. Lancia Astura 1931-1939
Construită pe aceiaşi platformă ca şi Lambda, Lancia Astura era alegerea oamenilor bogaţi. Sub capota automobilului era un V8 de 2,6l şi 72 cai putere, chiar dacă nu era motor foarte puternic, acceleraţia era asigurată de masa mică a maşinii.
5. Lancia Aprilia 1937-1949
O maşină care a debutat în 1937, însă a beneficiat de o cerere chiar şi după război . Având în lungime mai puţin de 4 metri şi o caroserie cu coeficientul aerodinamicităţii de 0,37 plus un preţ în mare parte acceptabil, Lancia Aprilia a fost una din cele mai de succes maşini ale momentului.
6. Lancia Aurelia 1950-1958
Succesoarea Apriliei era mai mare şi mai puternică . În 8 ani au fost produse peste 18000 de automobile. Varianta sportivă a acestei maşini, Aurelia B20 GT cu caroserie de Pinifarina, este considerată una din cele mai elegante modele ale epocii.
7. Lancia Fulvia coupe 1963-1966
Anume această maşină a fost baza pentru Fulvia HF, care 1972 a ajutat Lancia să câştige Campionatul Mondial de Rally-uri. Chiar dacă la mijlocul anilor ’60 caroseria de la Zagato era un subiect foarte mult discutat, astăzi este imposibil a nu ne facina de aceasta.
8. Lancia Stratos 1973-1975
Unul din cele mai renumite automobile ale istorie. Chiar dacă dillerii plângeau când vedeau această maşină – „mică, incomodă, prea scumpă şi imposibil de vândut”, astăzi un exemplar în stare bună poate găsită şi cu 300.000$. Însă cele mai mari merite, Lancia Stratos le are în sport unde a câştigat trei titluri în Campionatul Mondial de Rally-uri.
9. Lancia Beta Monte Carlo 1974-1984
Beta Monte Carlo este primul automobil construit de Lancia după ce brandul a trecut sub controlul celor de la Fiat. Chiar dacă a avut succese mari în rally-uri, acest automobil a distrus într-o secundă reputaţia Lanciei ca maşină fiabilă şi calitativă. Asta s-a întâmplat dintr-un singur motiv, caroseria automobilului era construită din metal importat din URSS, care era de o calitate mediocră, însă pe care ruşii îl dădeau ca contraplată italienilor pentru construcţia uzinei VAZ din oraşul Tolyati.
10. Lancia Delta Integrale 1986-1994
De fapt, Delta Integrale a debutat în 1987 şi era succesoarea Deltei HF. Diferenţa dintre cele două era în motor, şi anume Integrale avea 185 cai putere, cu 20 mai mulţi ca HF. Astfel maşină arăta rezultate fenomenale pentru acele timpuri, 6,6sec până la prima sută de km, şi 215 km/h viteza maximă.