
Home » Noul Audi A6 2018 – oficial: dimensiuni, motoare, transmisii si multe poze » Noul Audi A6 2018 – oficial: dimensiuni, motoare, transmisii si multe poze
Noul Audi A6 a debutat oficial in cadrul Salonul Auto de la Geneva. Pe langa versiunea sedan, noul model urmeaza sa mai primeasca variantele Avant si Allroad, insa acestea sunt programate pentru lansare abia in luna octombrie a anului curent.
Generatia care se pregateste acum de pensionare, crea impresia unui automobil calm si confortabil. In realitate insa Audi A6 este un “driver’s car” pur sange, cu motoare puternice, greutate redusa, sasiu rigid si sistem de tractiune integrala cu accent pe axa spate. Sa vedem acum daca noua generatie va mosteni trasaturile modelului actual.
De exteriorul masinii s-a ocupat Marc Lichte – seful departamentului design Audi. In linii mari, noul A6 seamana destul de tare cu predecesorul tau. La detalii insa, cele doua modele sunt cat se poate de diferite.
Noul Audi A6 are la baza MLB EVO. Aceasta a permis reducerea greutatii cu aproape 100 de kg, aducand si o imbunatire importanta a rezistentei la torsiune. Dimensiunile au suferit si ele modificari. Lungimea a crescut cu 7 mm pana la 4939 mm, latimea a adaugat 12 mm si masoara acum 1886 mm, iar inaltimea e mai mare cu 2 mm – 1457 mm.
Producatorul a decis sa faca partea frontala a lui A6 mai agresiva. A crescut numarul nervurilor de pe capota, iar grila radiatorului si prizele de aer au devenit mai impunatoare. Gama de jante incepe de la unitati de 17 inch pentru versiunea de baza si poate ajunge pana la 22 inch pentru varianta S-line.
Interiorul masinii a suferit schimbari foarte serioase. Au disparut aproape toate butoanele fizice, instrumentele de bord fiind inlocuite cu un afisaj digital de 12,3 inch. In dreapta sa se afla display-ul de 10,1 inch al sistemului de multimedia, iar sub el unul de 8,6 inch.
Noul Audi A6 a fost lansat cu 4 motoare, unul pe benzina si 3 diesel. Unitatea pe benzina are un volum de 3,0 litri, este supraalimentata, are injectie directa si dezvolta 340 cai putere. Lista cu motorizari diesel incepe cu un agregat de 2,0 litri si 204 putere, dupa care urmeaza unitatea 3.0 TDI oferita in versiuni de 272 si 286 cai putere. Motorul pe benzina si cel diesel de 2,0 litri, vor fi cuplate la o cutie de viteze robotizata, in 7 trepte. Pentru celelalte agregate este prevazuta o transmisie automata in 8 rapoarte.
Sistemul de tractiune integrala cu diferential interaxial a fost inlocuit cu sistemul quattro ultra. Acesta e prevazut cu un cuplaj care pune in functiune axa spate atunci cand rotile din fata pierd aderenta.
Sistemul cu diferential Torsen este disponibil doar pentru versiunea diesel de 286 cai putere
Noul Audi A6 2018 va urca pe liniile de productie a uzinei din orasul Neckarsulm, Germania. Preturile inca nu sunt cunoscute in totalitate. Se stie doar ca modelul dotat cu varianta de top a unitatii 3.0 TDI, va incepe de la 58050 Euro. Un pret relevant, avand in vedere ca Mercedes E350 d 4Matic incepe de la aproximativ 59000 Euro.
Citeste si:
Cel mai bun GPS auto: cum aleg un GPS sfaturi
Noul Mercedes A Class: tot ce trebuie sa stii despre cel mai ieftin Mercedes