Home » Cea mai rapida masina si cea mai puternica au debutat oficial » Cea mai rapida masina si cea mai puternica au debutat oficial
Acum 2 zile a fost lansata cea mai rapida masina din lume, iar la nici 24 de ore, a debutat si cel mai puternic automobil de serie al momentului. Ambele vin din Europa, iar rivalitatea lor pe cai putere si km/h, este unul din cele mai fascinante procese ce au loc in cadrul acestui segment auto.
Este vorba despre noile Bugatti Chiron si Koenigsegg Regera, care anul acesta si-au impartit probabil cele mai importante titluri din industrie. Bugatti Chiron este cea mai rapida masina de serie, iar suedezul Koenigsegg Regera a devenit cel mai puternic automobil.
Noul Bugatti Chiron, succesorul legandarului Veyron, este dotat cu un motor de 8,0 litri W16 ce produce 1500 cai putere si 1600 Nm de cuplu maxim. Astfel, Chiron este cu 499 cai putere si 350 Nm mai puternic decat versiunea standart a lui Veyron.
Pe hartie, Bugatti Chiron atinge prima 100 de km/h in 2,5 secunde, iar viteza maxima este de 420 km/h. Mai mult, calculele arata ca automobilul ar putea atinge chiar si 460 km/h. Daca rezultatele calculelor isi vor gasi confirmarea in realitate, Bugatti Chiron, va deveni cea mai rapida masina de serie din istorie.
La capitolul preturi, avem doua vesti proaste. Prima, Bugatti Chiron incepe de la 2,4 milioane euro si poate ajunge 3 milioane euro, iar cea de-a a doua, din cele 500 de unitati ce urmeaza sa fie fabricate, aproape jumatate au fost deja rezervate. Deci cei interesati sa se grabeasca.
La nici 24 ore la debutul lui Bugatti Chiron, suedezii de la Koenigsegg au lansat noul Regera, un hypercar ce dezvolta 1520 cai putere si 2000 Nm de cuplu motor.
Peformanta este asigurata de un ansamblu hibrid format dintr-un propulsor V8 Twin Turbo de 1115 cai putere si doua agregate electrice.
Transmisia este un alt motiv de mandrie a celor de la Koenigsegg. Astfel, daca in cazul lui Chiron avem de a face cu un sistem de tractiune integrala, atunci in cazul lui Regera vorbim despre un sistemul ce prevede transmiterea cuplului direct catre rotile din spate, schimbarea treptelor astfel avand loc extrem de repede.
Surprinzator ori nu, dar cea mai puternica masina din lume nu este si cea mai rapida. Koenigsegg Regera face sprint-ul 0-100 km/h in 2,8 secunde, viteza maxima fiind incerta. Reprezentantii companiei spun ca creatia lor poate atinge si depasi 400 km/h fara sa dea mai multe detalii.
Suedezii au de gand sa produca in urmatorii 4 ani 80 de exemplare a lui Regera, iar viitorii cumpatori, urmeaza sa plateasca cate 3 milioane de euro daca isi doresc unul.