Home » Chevrolet Camaro, 5 generaţii. Istoria în imagini. » Chevrolet Camaro, 5 generaţii. Istoria în imagini.
1. 1967-1969
Debutat oficial la 29 septembrie 1966, Chevrolet Camaro de prima generaţie în versiunea de bază era un automobil destul de modest. Dotat cu o cutie în 3 trepte şi un motor cu 6 cilindri aranjaţi în linie care dezvolta în jur de 140 cai putere, noul automobil nu prea impresiona. Însă cuvântul cheie în cele spuse anterior este „bază” , de ce..?, pentru-că cu 105$ cumpărătorii puteau comanda pachetul Rally Sport care includea diferite detalii pentru caroserie pentru a-i da caracter sportiv maşinii. Iar pentru alţi 105$ se putea achiziţiona pachetul Super Sport (SS), care deja includea un motor de 5,7l şi 295 cai putere. Aşa un automobil ajungea până la prima 100 de km/h în doar 7,8 sec (atenţie vorbim de 1966), nici Porsche 911S nu se putea lăuda cu asemenea performanţe în acele timpuri. Iar, vedeta acelei perioade era totuşi Chevrolet Camaro versiunea Z28, care avea un motor în 8 cilindri şi 4,9l volum „small block”, dezvoltând 290 cai.
2. 1970-1981
Debutat în decembrie 1970, a 2-a generaţie de Chevrolet Camaro era preţuită de creatorii acesteia mai tare decât prima. Designul mai puţin obişnuit, suspensii şi direcţie nouă şi nu în ultimul rând noul motor care permitea accelerarea până la 100 km/h în doar 6,5 sec, au asigurat succesul automobilului şi respectiv longevitatea acestuia.
3. 1982-1992
A 3-a generaţie a intrat în vânzări în ianuarie 1982. Chiar dacă versiunea de bază a noului Chevrolet Camaro includea un motor de 2,5l şi doar 90 cai putere, producătorul din Detroit putea oferi ceva şi amatorilor de sport. Astfel dacă în 1982 varianta de top era un propulsor de 165 cai putere care ajungea la prima 100 de km într-o infinitate de 9,7 sec, atunci în 1990, pe versiunea Camaro IROC-Z era montat un motor de 230 cai, care a coborât indicatorul accelerării până la 5,8 sec. Toate astea nu ar fi fost posibilile dacă noul Camaro nu ar fi „slăbit” cu 214kg.
4. 1993-2001
Să nu vă mire design-ul absolut nou al caroseriei, că la baza maşinii stătea tot şasiul serie F cunoscut încă din 1967. Însă în pofida noului design şi a unei game de motorizări destul de avansate, Chevrolet Camaro de a 4-a generaţie a avut o soartă destul de tragică. Problema era în faptul că General Motor la mijlocul anilor ’90 se apropia extrem de rapid de cea mai mare criză din istoria sa. Resursele financiare erau aruncate pe nişte proiecte foarte îndoielnice ca GEO şi Saturn, în timp ce distanţa până la rădăcinile companiei devenea din ce în ce mai mare. Ca consecinţă în 2001 Chevrolet a anunţat închiderea proiectului Camaro.
5. 2010-zilele noastre
Din fericire Chevrolet Camaro nu a dispărut în istorie ci a renăscut în 2010. Noua conducere a companiei a învăţat bine lecţiile trecutului şi a promis că nu le va mai comite în viitor. Noul Camaro e construit pe platforma ZETA, proiectată de compania australiană Holden, care intră în componenţa GM. Pe lângă design-ul reuşit, noul Camaro ne bucură şi cu indicatori de dinamică serioşi. Astfel chiar varianta de bază automobilul e dotată cu un motor de 316 cai, iar cea de top are sub capotă 425 de cai care permite accelerarea până la 100km/h în doar 4,5 sec. Un adevărat „pony-car”.