Home » Intretinerea masinii: sfaturi pentru evitarea reparatiilor scumpe » Intretinerea masinii: sfaturi pentru evitarea reparatiilor scumpe

Intretinerea masinii: sfaturi pentru evitarea reparatiilor scumpe

Intretinerea masinii simbol
HomeJuly 30, 2015 at 9:15 am

Intretinerea masinii este extrem de importanta, de aceea, cateva minute acordate saptamanal automobilului dvs., va pot salva de la reparatii costisitoare pe viitor.

Soferii pot face economii semnificative asumandu-si cateva aspecte din intretinerea masinii. In continuare am concentrat cateva actiuni pe care le puteti intreprinde fara sa vizitati un mecanic.

Intretinerea masinii: starea anvelopelor

Este recomandabila o verificare a starii anvelopelor cel putin o data pe saptamana. In primul rand trebuie sa va asigurati ca adancimea profilului depaseste minimul de 2 milimetri, pneurile nu prezinta deformari si nu in ultimul rand, e necesara verificarea presiunii din fiecare cauciuc. Procedura este realizata cu un manometru, care poate fi cumparat online ori de la magazine specializate.

Nu va putem da valori de reper pentru presiunea din roti pentru ca de cele mai multe ori presiunea normala este diferita pentru fiecare model. Aceasta poate fi gasita pe interiorul usilor ori in unele cazuri, pe capacul de la rezervorul de combustibil.

Intretinerea masinii: becurile

Inainte de fiecare iesire din oras, verificarea functionarii blocurilor optice este imperioasa. Daca observati ca unul din becuri nu lumineaza, este necesara schimbarea acestuia. La automobilele mai vechi, accesul la interiorul farurilor este destul de facil, la modelele noi insa, situatia se complica destul de mult. Astfel, daca nu puteti schimba becul desinestatator, apelati la un service auto. Daca la moment nu gasiti un bec similar celui defect, atunci e necesara schimbarea si a becului de la celalalt far.

Puteti verifica preturile becurilor auto: aici

Intretinerea masinii: lichidul de racire

Asigurativa ca nivelul lichidului de racire se afla cel putin la mijlocul dintre maxim si minim de pe vasul de expansiune.

Asigurativa ca nu aveti scurgeri ale lichidului de racire.

Nu se accepta devieri mari de la culoarea originala a lichidului de racire (roz, albastru, verde sau galben).

Nu se accepta prezenta spumei sau a uleiului deasupra lichidului de racire. Spuma sau uleiul pot vorbi despre probleme serioase la motorul masinii, de cele mai multe ori fiind vorba despre arderea garniturii dintre blocul motor si chiuloasa. Daca nu va adresati imediat la un service, e foarte probabil ca in viitorul apropiat sa cautati un motor nou.

Utilizarea apei pe post de lichid de racire este acceptabila doar in cazuri extreme – deplasarea pana la cel mai apropiat service pentru inlaturarea unei fisuri s.a.m.d. Dupa reparatie, se impune spalarea sistemului de racire si inlocuirea lichidului.

Preturile pentru lichidul de racire pot fi verificare aici.

Intretinerea masinii: uleiul

Sa stiti ca verificarea nivelului de ulei din motor, nu este o chestie chiar atat de simpla. Pentru a obtine date cat mai obiective e necesara respectarea catorva reguli:

1. Masurarea nivelului de ulei se face doar cu motorul rece.

2. Masina trebuie sa stea pe o suprafata plana.

3. Atentie cum extrageti joja din blocul motor. La multe modele modele, joja este din plastic, iar ruperea acesteia poate oferi probleme neasteptat de mari.

4. Atentie la inserarea jojei inapoi in motor. Daca simtiti ca aceasta se blocheaza, nu insistati, extrageti-o inapoi si mai incercati o data. Aveti grija ca joja sa fie inserata complet. Altfel riscati sa va treziti cu scurgeri de ulei.

5. Nivelul uleiului trebuie as fie un pic mai sus de mijlocul dintre minimul si maximul de pe joja.

6. Uleiul trebui sa fie fluid si nu prea inchis la culoare.

7. Nu se accepta spuma ori alte depuneri pe joja sau capacul de pe motor. Acestea pot vorbi din nou despre probleme serioase la motor, a caror rezolvarea nu poate fi amanata.

Mai multe despre uleiurile de motor puteti afla aici.

Intretinerea masinii: stergatoarele de parbriz

Vizibilitatea este unul dintre cele mai importante aspecte ale sigurantei rutiere. Din acest motiv, este necesara verificarea periodica a stergatoarelor de parbriz. Nu sunt acceptate rupturi pe lamela de cauciuc a stergatorului, portiunile deteriorate ale stergatorului vor lasa fasii necuratate pe parbriz, care la randul lor vor reduce substantial vizibilitatea.

Daca constatati ca stergatoarele montate la moment sunt prea uzate pentru a fi folosite in continuare, e nevoie de inlocuirea acestora. Procesul de inlocuire incepe cu identificarea dimensiunilor stergatoarelor necesare si cumpararea celor noi. Dimensiunile sunt indicate de cele mai multe ori pe centrul stergatoarelor vechi. Atentie, la cele mai multe masini, stergatoarele au dimensiuni diferite, spre exemplu: 530 mm si 480 mm. Daca nu gasiti inscriptiile cu dimensiunile, luati o banda de masurare elastica, si masurati cu atentie lungimile vechilor stergatoare.

Atunci cand veti cumpara stergatoarele noi, aveti grija ca acestea sa aiba acelasi sistem de prindere ca unitatile vechi. Instructiunile de montare a noilor stergatoare le veti gasi pe ambalaj.

Intretinerea masinii: concluzie

Nu am enumerat etapele de inlocuire a uleiului, a bujiilor ori a filtrului de aer. Am considerat ca aceste procese sunt destul de complicate pentru un incepator si necesita anumite cunostinte, dar mai ales unelte speciale.

Mai multe despre stergatoarele de parbriz puteti gasi aici. 

Intretinerea masinii

Intretinerea masinii: sfaturi

Citeste si:

Calatorii cu masina: sfaturi pentru un concediu cu automobilul

Intretinerea masinii

<

Galerie de Imagini

Slide 1
Slide 2
Intretinerea masinii simbol Intretinerea masinii

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *