
Home » Mercedes E-Class 2016: noul E-Class a debutat oficial foto » Mercedes E-Class 2016: noul E-Class a debutat oficial foto
Mercedes E-Class 2016 a fost prezentat astazi, 10 ianuarie, in cadrul salonului auto de la Detroit. Vanzarile noului model pe pietile din Europa, inclusiv Romania, urmeaza sa inceapa in primavara anului curent.
Noul E-Class a debutat simultan la Detroit si online. Nu e un secret ca lansarea de astazi a fost foarte asteptata, specialistii in cercetarile de piata spunand ca E-Class 2016 are parte de mai mult interes din partea publicului decat a avut noul S-Class in 2015. Nu putem spune ca afirmatia este surprinzatoare, Mercedes E-Class reprezentand un compromis ideal pentru multi, atunci cand au de ales un sedan premium pentru un pret corect, mai ales ca generatia 2016 este la exterior o copie mai compacta al renumitului Mercedes S-Class.
Mercedes E-Class 2016 este gazduit de platforma MRA. Aceasta a permis automobilului sa fie mai usor cu 100 kg decat predecesorul sau, si in acelasi timp sa capete dimensiuni ceva mai mari. Lungimea berlinei atinge 4.923 mm, iar ampatamentul 2.939 mm. La un nou nivel calitativ au fost aduse si capacitatile aerodinamice ale masinii. Astfel, noile forme ale caroseriei si suprafata mai mare a geamurilor a redus coeficentul de rezistenta aerodinamica la 0,23 (actualul E-Class – 0,25).
La momentul lansarii comerciale, Mercedes E-Class 2016 va fi oferit in compania a doar doua versiuni de motorizare. Prima, E 200, presupune un benzinar turbo cu volumul de 2.0 litri, ce produce 184 cai putere si 200 Nm de cuplu motor. Versiunea E 220d, este propulsata de un agregat diesel de 2.0 litri capabil sa livreze 195 cai putere si 400 Nm de cuplu maxim. Ambele versiuni vin dotate invariabil cu transmisia automata 9G-Tronic. In perioada de dupa lansare, Mercedes E-Class, urmeaza sa mai primeasca versiunea 350d, cu o unitate diesel de 3,0 litri ce produce 258 cai putere si 620 Nm, un benzinar de 3,0 litri si 333 cai putere pentru versiunea E 400 4Matic si varianta hibrida E 350e, ce are la baza un benzinar de 2,0 litri si un motor electric producand impreuna 279 cai putere .
Si mai tarziu, in gama de motorizare urmeaza sa-si faca loc un alt agregat turbo de 2,0 litri pe benzina de 245 cai putere, si un propulsor diesel ce produce 150 cai putere. Credeti ca e prea putin? Pai, sa stiti ca primul motor diesel ce a fost montat pe Ponton 1953 (modelul de la care a fost inspirat E-Class), avea 40 cai putere, fiind descris de producator drept o unitate performanta cu un oarecare exces de putere.
Printre altele, daca ati observat, Mercedes a renuntat la volumele de 2,1 litri (2,143 cmc), optand acum pentru motoare turbo de 2.o litri (1950 cmc). La baza acestora, se afla propulsorul modular OM 654, cu bloc si chiuloasa din aluminiu, turbo cu geometrie variabila si pistoane acoperite cu Nanoslide pentru reducerea rezistentei la frecare. Cu acest motor, versiunea E 220 d spre exemplu, demontreaza o eficienta a consumului de combustibil minunata, doar 3,9 litri la suta in regim mixt si emisii de 102 grame de CO2 pe kilometru. Cifrele chiar sunt uimitoare, mai ales ca Mercedes E-Class 2016 cu acest motor face sprintul 0-100 de km/h in doar 7,3 secunde.
Bordul lui Mercedes E-Class 2016 este dominat de 2 afisaje amplasate sub acelasi capac de sticla. Asfel, ceasurile de bord clasice au fost inclocuite cu un ecran de 12,3 inch, care dupa cum am spus este vecin cu monitorul sistemei de infotainment. Ar fi de mentionat insa ca versiunea de baza este dotata cu ceasuri de bord simple, iar ecranul de pe centru, are o diagonala de 8,4 inch.
Pentru securitatea in trafic, Mercedes E-Class 2016 are prevazuti cativa asistenti importanti. Primul despre care am dori sa discutam este pilotul automat adaptiv ce poate pastra distanta minima necesara franarii, la viteze de pana la 210 km/h. Sistemul mai este capabil sa urmareasca semnele rutiere si sa adapteze viteza masinii. Mai mult, la viteze de maxim 130 km/h, noul E-Class poate pastra banda fara implicarea soferului.
O alta noutate tehnologica este Evasive Steering Assist, un sistem ce poate ocoli un om aparut brusc pe drum ori se poate feri de un automobil, care din varii motive, si-a schimbat directia de mers si acum prezinta un pericol.
Un alt asistent ce merita amintit este Active Lane-change Assistant. Acesta poate schimba banda de mers la comanda soferului. Pentru asta este nevoie de actionarea indicatorului de directie, iar automobilul va schimba de unul singur banda atunci cand vor fi intrunite toate conditiile necesare manevrei.
Parcarea lui Mercedes E-Class poate fi facut cu ajutorul smartphone-ului, iar sistemul Car-to-X permite masinii sa comunice cu celelalte automobile. Astfel, va fi sporita siguranta la traversarea intersectiilor “oarbe”, noul E-Class primind informatii despre masinile ce vin din alte directii si anuntadu-i pe ceilalti soferi despre propria apropiere. Genial, nu?
Precursorul lui E-Class a fost modelul 180 W120 (Ponton). Acesta a fost produs intre 1953 si 1961, avand sub capota un benzinar de 1,8 litri ce producea 52 cai putere ori un agregat diesel cu acelasi volum, ce livra 40 cai putere.
Succesorul lui Ponton a fost W110 ce s-a produs in perioada 1961–1968. Acesta nu se deosebea la exterior prea tare de Ponton, in plan tehnic insa, W110 era un automobl absolut nou.
A urmat Mercedes-Benz W114/115 (1968–1976) oferit cu 11 propulsoare pe benzina si diesel printre care si un agregat de 3.0 litri in 5 pistoane.
Modelul W123 si-a facut aparitia in anul 1975, iar din anul 1980 a fost dotat in premiera cu ABS si airbag pentru sofer.
Mercedes-Benz W124 (1984-1995), este unul din cele mai populare modele ale constructorului german. Cea mai puternica versiune a acestuia, avea un V8 de 326 cai putere si transmisia integrala 4Matic.
Mercedes E-Class W210 (1995-2002) a venit cu o schimbare radicala de stil, care printre altele nu a fost chiar pe placul tuturor fanilor. Totusi, noul model s-a vandut destul de bine, 1,3 milioane unitati in 7 ani de productie.
In anul 2002 si-a facut aparitia modelul W211. Acesta era dotat cu motoare diesel si benzina ce produceau intre 136 si 390 cai putere. Aceasta generatie a lui E-Class s-a aflat pe liniile de productie pana in 2008.
W212 este a 4-a generatie a modelului de cand acesta este numit oficial E-Class. Exteriorul automobilul s-a schimbat din nou destul de tare, renuntandu-se la farurile rotunde. Gama de motoare incepea cu un benzinar de 1,8 litri (184 cai putere) , respectiv un agregat diesel de 2,1 litri (136 cai putere) si putea ajunge pana la 585 cai putere pentru versiunea E 63 AMG S.