Home » Noile motoare Toyota vin sa apropie eficienta benzinarilor de unitatile diesel » Noile motoare Toyota vin sa apropie eficienta benzinarilor de unitatile diesel
Noile motoare Toyota, anuntate pentru anul 2015, vin sa scoata din calcul unul din cele mai importante minusuri ale agregatelor pe benzina – eficienta cu care este utilizata energia termica. Japonezii promit ca pana anul viitor vor fi scoase pe piate 14 unitati de propulsie noi, acum insa, Toyota a prezentat 2 dintre acestea.
Noile motoare Toyota lansate ieri, sunt 2 unitati pe benzina – de 1.0 si de 1.3 litri. La dezvoltarea acestora au fost utilizate cateva tehnologii care au permis sporirea eficientei termice pana la indicatori apropiati de nivelele motoarelor diesel. Astfel, agregatul de 1.0 litri a prezentat o eficienta de 37%, iar unitatea de 1.3 litri se poate lauda cu 38%. Printre altele, rezultatul prezentat de motorul de 1.3 litri este considerat un record, acesta apropiindu-se amenintator de eficeinta raportata de unitatile diesel – in jur de 40%.
Noile motoare Toyota functioneaza in ciclul Atkinson, care de obicei este utilizat pentru propulsoarele hibrid, insa cele 2 unitati au fost create pentru a lucra de sine statator. Ciclul Atkinson presupune o inchidere mai tarzie a supapei de admisie, astfel raportul de compresie al amestecului, este mai mic decat cel geometric. In acest mod, s-a reusit o utilizare mai eficienta a energiei degajate de gazele fierbinti si o reducere a cantitatii de de caldura „utila” ce este evacuata prin esapament. Totusi, pentru o functionare corecta a ciclului la diferite sarcini ale motorului, a fost necesara inlocuirea pinioanelor de distributie simple cu unele defazoare. Mai mult, tot pentru reducerea cantitatiii de caldura pierduta, suprafata pistoanelor a fost acoperita cu un material special, cureaua de distributie a fost inlocuita cu un lant, iar cureau pentru accesorii pierde acum mai putina energie in punctele de indoire.
Aproape toate procedeele enumerate mai sus, au fost aplicate si unitatii de 1.0 litri. Aceasta printre altele, a fost dezvoltat impreuna cu specialistii de la Daihatsu. Japonezii afirma ca inlocuirea vechilor motoare cu cele noi va reduce consumul de combustibil cu 10%, iar daca mai luam in calcul si alte masuri, precum sistema start/stop, eficienta ar putea spori cu 15 % pentru unitatea de 1.3 litri si cu 30% pentru unitatea de 1.0 litri.
Am putea presupune ca noile motoare Toyota vor fi utilizate nu doar pentru modelele constructorului nipon. Spre exemplu agregatul de 1.0 litri, aproape sigur va ajunge si pe Peugeot 107 si Citroen C1.
[plulz_social_like width="350" send="false" font="arial" action="like" layout="standard" faces="false" ]Citeste si:
Noul motor Renault – diesel de 1.6 litri si 160 cai putere
Un nou motor Nissan – 400 cai putere din 1.5 litri