Home » Despre noul Audi A9 si motorina obtinuta din apa si aer » Despre noul Audi A9 si motorina obtinuta din apa si aer

Despre noul Audi A9 si motorina obtinuta din apa si aer

Audi A9 - conceptul Prologue
HomeNovember 18, 2014 at 7:09 pm

Au fost facute publice primele schite cu conceptul ce prevesteste noul Audi A9. Modelul din imagini poarta numele Prologue si va fi prezentat publicului larg in cadrul salonului auto de la Los Angeles. Materialul foto a fost publicat de Auto Bild.

Uleiuri Castrol, Motul, Mobil1 ieftine – verifica pretul aici.

Noul varf de lance Audi este opera designerului sef al companiei din Ingolsadt, Marc Lichte. Conceptul are 5,1 metri in lungime, 1,95 m in latime si 1,39 m in inaltime. Schitele din dotare prezic un model ce se incadreaza destul de bine in filosofia stilistica promovata in ultimul timp de Audi, insa unele linii ale caroseriei manifesta mai multa agresivitate.

Se zvoneste ca Audi A9 va avea la baza platforma MLB Evo utilizata deja pe versiunea facelift a lui Audi A8 si posibil pe noua generatie a lui Audi A4 ce urmeaza sa-si faca aparitia in 2015. Se mai vorbeste ca modelul A9 va fi dotat cu un benzinar V8, capabil sa produca aproximativ 600 cai putere

Restul detaliilor tehnice sunt inca secrete, insa, promit a fi dezvaluite peste cateva zile, la deschiderea salonului Auto de la Los Angeles 2014.

Audi A9 - conceptul Prologue spate

Audi invata sa obtina motorina si apa si aer

Compania Audi continua cercetarile in vederea obtinerii de combustibili neutri din punct de vedere al continutului de CO2. Cu alte cuvinte, nemtii incearca so obtina motorina, arderea careia nu va provoca emisii de noxe in atmosfera.

Astfel, Audi impreuna cu specialistii de la Climeworks si SunFire, au construit in orasul Dresden, o mini uzina, ce produce motorina din dioxid de carbon, apa si curent electric.

Prima etapa in acest proces este electroliza apei. Curentul electric necesar pentru aceasta, fiind obtinut prin mijloace alternative (panouri solare, turbine eoliene etc).  Apoi urmeaza doua procese chimice ce au loc la o temperatura de 220 grade Celsius si o presiune de 25 bar. Aici hidrogenul intra in reactie cu dioxidul de carbon, producand un lichid ce consta in mare parte din hidrocarburi. Acest lichid este o versiune a petrolului crud numit Blue Crude. Instalatia din Dresden poate produce in 24 de ore, un maxim de 160 de litri de astfel de petrol. Aproape 80% din aceasta cantitate poate fi transformata relativ usor in motorina sintetica – e-diesel. Aceasta nu contine sulf si hidrocarburi aromatice, are o cifra cetanica destul de buna si poate fi utilizata atat in amestec cu motorina simpla cat si desinestatator.

E-diesel este inca departe de a fi numit un combustibil accesibil, insa spre deosebire alte tipuri de carburanti alternativi, motorina sintetica produsa de Audi este perfect compatibila cu statiile de alimentare si motoarele moderne. Mai mult, obtinerea si utilizarea lui E-diesel nu are efecte negative asupra mediului inconjurator.

Uzina de productie a motorinei sintetice

Citeste si:

Cele mai bune anvelope de iarna – cum sa faci o alegere buna

Noul Maybach 2014 vine in noiembrie la Los Angeles

Noul Audi A9 si motorina sintetica din apa si aer

<

Galerie de Imagini

Slide 1
Slide 2
Slide 3
Audi A9 - conceptul Prologue spate Audi A9 - conceptul Prologue Uzina de productie a motorinei sintetice

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *