
Home » Noul Volkswagen Touareg: mult mai aproape de Cayenne – foto si detalii » Noul Volkswagen Touareg: mult mai aproape de Cayenne – foto si detalii
Salonul Auto de la Beijing a gazduit lansarea generatiei cu numarul trei al SUV-ului Volkswagen Touareg. Chiar si inainte de prezentarea oficiala stiam destul de multe despre model. Producatorul avuse grija sa se impartaseasca cu poze ale habitaclului si cele mai importante informatii despre sasiu. Acum a ramas sa aflam unitatile de propulsie, dar si sistemele electronice pregatite pentru noul Volkswagen Touareg.
E pentru prima data cand modelul Touareg primeste un sasiu cu directie pe patru roti si sistem activ de bare stabilizatoare. In fata au fost montate suspensii cu doua brate, in spate multi-link, iar clientii pot alege intre arcuri clasice si sistem pneumatic.
Diferentialul mecanic a fost indepartat. Locul sau este ocupat acum de un cuplaj cu distributie dinamica a cuplului motor – pana la 70% pentru axa fata si pana la 80% pentru axa spate.
Gratie utilizarii aliajelor din aluminiu, caroseria noului Touareg are o greutate redusa cu 106 kg.
Constructorul a prevazut pentru noul Touareg doua motoare diesel. Este vorba despre unitatea 3.0 TDI (oferita in versiuni de 231 si 286 cai putere – 500, respectiv 600 Nm) si agregatul V8 4.0 tri-turbo – 421 cai putere si 900 Nm de cuplu maxim. Lista cu motorizari pe benzina nu e chiar o lista, fiind formata dintr-un singur agregat – 3.0 TSI, 340 cai putere si 450 Nm de cuplu maxim. Toate unitatile de propulsie vin insotite de o cutie de viteze automata, in 8 trepte si tractiune integrala.
Asistentii electronici pot conduce automat masina la viteze de pana la 60 km/h si pastra banda de circulatie pe autostrada. Acestia mai sunt de mare ajutor in curbe, la schimbare benzii, in timpul franarilor si avertizeaza soferul despre multiple pericole – inclusiv despre masinile ce se apropie lateral. Automobilul are mai multe camere, printre care una cu infrarosu – pentru vizibilitatea in timpul noptii.
Farurile merita mentionate separat. Blocul de lumini este capabil sa adapteze luminozitatea si forma fasciculului in dependenta de informatiile primite de la camera frontala, semnalele emise de sistemul de navigatie, viteza vehiculului si directia rotilor. Farurile reactioneaza la aparitia pietonilor in apropierea carosabilului (flash scurt) si la conditiile meteo (fascicului se adapteaza pentru opri reflexia luminii de la asfaltul umed).
La prima vedere, se pare ca noul Volkswagen Touareg s-a indepartat si mai tare de conceptul unui SUV clasic. Constructorul insa e mult mai optimist si spune ca capacitatile masinii pe teren accidentat nu au avut de suferit, iar pentru mai multa convingere, compania a organizat un maraton, in cadrul caruia noul Touareg a parcurs de 16500 km, de la Bratislava pana la Beijing.
Se stiu deja si preturile pentru noul Touareg. In Romania, SUV-ul german va avea un pret de start de 49111 Euro. Este vorba despre modelul dotat cu motorul 3.0 TDI de 231 cai putere si nivelul de echipare Style. Daca aveti nevoie de ceva mai multa performanta, puteti opta pentru versiunea diesel de 286 cai putere, insa sa stiti ca aceasta e disponibila doar pentru variantele de echipare Elegance si Atmosphere, pentru un minim de 57544 Euro.