Home » Toyota Prius: pareri si recenzii adunate de la proprietari » Toyota Prius: pareri si recenzii adunate de la proprietari

Toyota Prius: pareri si recenzii adunate de la proprietari

Toyota Prius recenzie si istorie
HomeJuly 27, 2017 at 3:17 pm

Segmentul automobilelor cu propulsie hibrida creste mai repede decat prognozau specialistii. Aproape toti producatorii auto ofera unul sau mai multe modele ce combina propulsia electrica cu cea conventionala. Toyota Prius, unul dintre ele, este si cel mai popular automobil hibrid al momentului. Despre el au existat si inca exista o multime de mituri. Pentru a intelege care din ele sunt adevarate, am facut o sinteza cat se poate de serioasa a recenziilor si parerilor lasate de proprietari pe diferite site-uri de specialitate. Iata ce am aflat.

Toyota Prius recenzie si istorie - a doua generatie

1. Propulsia: motor pe benzina de 1.5 litri – 78 cai putere (pana in 2009) si 1,8 litri din 2009 pana in prezent, plus un motor electric de 68 cai putere (pana in 2009) si 72 cai putere din 2009 pana in prezent. Motoarele functioneaza impreuna.
2. Pana la moment au fost lansate 4 generatii.
3. Acceleratia este la nivelul unui benzinar aspirat natural cu volumul de 2.0 litri si chiar mai mult pentru ultimele doua generatii.
4. Consumul urban, rareori depaseste 6 litri la 100 de km. Pe autostrada, daca nu se depaseste prea des pragul de 120 km/h, consumul se va stabili undeva la 4,5 litri.
5. Prima generatie Prius avea ceva probleme la partea electrica. De prin 2004, adica dupa lansarea generatiei cu numarul 2, fiabilitatea a devenit unul din punctele forte.
6. Autonomia electrica este de maxim 4 kilometri.
7. Placutele de frana ale lui Toyota Prius au o durata de viata mult mai mare decat in cazul automobilelor cu propulsie clasica.
8. Bateria motorului electric: daca se respecta recomandarile producatorului, bateria va trebui schimbata/reconditionat abia peste vreo jumatate de milion de km. Daca bateria da semne de oboseala, proprietarul poate cumpara una reconditionata la preturi intre 800 si 900 Euro, iar pretul unei celule noi este de aproximativ 150 euro.
9. Motoarele pe benzina de 1.5 si 1.8 litri sunt extrem de fiabile.

Toyota Prius recenzie si istorie - a treia generatie

Toyota Prius: curiozitati

1. Toyota Prius are o popularitate submediocra printre hotii de masini. Automobilul este destul de ieftin si aproape imposibil de furat.
2. Automobilul este extrem de silentios.
3. Motorul conventional este pornit automat de catre calculatorul masinii la descarcare bateriei principale.
4. Bordul nu contine niciun indicator analogic.
5. Generatia cu numarul 2 are schimbatorul de viteze foarte amuzant.
5. Modelul nu are electromotor, de aceea automobilul porneste chiar si la temperaturi extrem de mici. Unitatea pe benzina este rotita (dar nu functioneaza) tot timpul de motorul electric. In momentul in care calculatorul decide ca e nevoie de mai multa putere, are loc injectarea benzinei si pornirea propriu-zisa.
6. Anul 2009 a insemnat apogeul comercial a lui Toyota Prius liftback. Atunci modelul japonez si-a gasit peste jumatate de milion de clienti in intreaga lume, dintre care peste 42 mii in Europa. In 2016 insa, pe batranul continent au fost vandute doar 4000 unitati Toyota Prius liftback.

Toyota Prius recenzie si istorie - a patra generatie

Toyota Prius

Galerie de Imagini

Slide 1
Slide 2
Slide 3
Slide 4
Toyota Prius recenzie si istorie - a doua generatie Toyota Prius recenzie si istorie - a patra generatie Toyota Prius recenzie si istorie - a treia generatie Toyota Prius recenzie si istorie

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *