
Home » Cel mai bun motor al anului 2014: Ecoboost si altele » Cel mai bun motor al anului 2014: Ecoboost si altele
Un juriu format din 82 de membri, a desemnat castigatorul concursului “Cel mai bun motor al anului 2014” – International Engine of the Year. Al treilea an la rand, in topul clasamentului a fost plasata unitatea 1.0 Ecoboost de la Ford.
Juriul din 82 de membri – jurnalisti din 34 de tari, a avut de ales cate un castigator pentru fiecare din cele 7 categorii de propulsoare delimitate de cilindree, iar in final, a fost anuntat invingatorul general al concursului “Cel mai bun motor al anului 2014”.
Sub 1.0 litri
Aici cel mai bine s-a prezentat agregatul 1.0 Ecoboost, cu care sunt echipate modelele Focus, Fiesta, B-Max si C-Max. Acesta a fost urmat de unitatea BMW de 657 cm3, dezvoltata special pentru BMW i3, iar pe 3, s-a clasat motorul de 999 cm3 de la Volkswagen (VW up, Skoda Citigo si Seat Mii).
Unitatea 1.0 Ecoboost vine cu 3 versiuni: 100, 125 si 149 cai putere. Specialistii caracterizand agregatul drept o imbinare aproape perfecte dintre tehnologiile moderne, putere si emisii de gaze reduse. In ultimii 3 ani, acest agregat a castigat 13 distinctii diferite, respectiv si titlul de cel mai bun motor al anului 2014, nu a fost surprinzator.
1.0 – 1.4 litri
Motorul Volkswagen 1.4 TSI Twincharger a fost desemnat al doilea an la rand, cel mai bun motor in categoria 1.0 – 1.4 litri. Pozitia secunda a fost ocupata de Fiat 1.4 litri MultiAir turbo, iar locul 3 a fost ocupat de Volkswagen 1.4 TSI.
1.4 – 1.8 litri
“Supraalimentatul” de 1.6 litri de la BMW si PSA e lider in clasa motoarelor cu cilindreea intre 1.4 si 1.8 litri. Acesta este urmat de unitatea de 1.5 litri si 3 cilindri de la BMW, iar pe 3 avem inca un reprezentant de la VAG – 1.8 TFSI.
1.8 – 2.0 litri
In categoria 1.8 – 2.0, liderul clasamentului este motorul de 2.0 litri cu care se echipeaza hot-hatch-ul Mercedes A45 AMG. Argintul in aceasta clasa a fost luat de unitatea Volkswagen 2.0 TFSI, iar bronzul a revenit unitatii diesel de 2.0 litri BMW.
2.0 – 2.5 litri
Aici castigator a fost desemnat propulsorul supraalimentat de la Audi de 2.5 litri, dezvoltat pentru modelel TT RS, Q3 RS si RS3. Pe 2 a fost plasat motorul diesel 2.2 Skyactiv de la Mazda, iar pe 3, agregatul 2.1CDI de la Mercedes-Benz.
2.5 – 3.0 litri
Unitatea L6 biturbo de 3.0 de la BMW, a invins in categoria 2.5 – 3.0 litri. Opozitul de 2.7 litri de la Porsche este pe locul 2, iar agregatul 3.0 turbo de la BMW a fost clasat pe locul 3.
3.0 – 4.0 litri
Aici, ca si in anul 2013, avem pe pozitia 1 o unitate McLaren. Vorbim de agregatul V8 de 3.8 litri cu care se echipeaza in prezent modelul MP4-12C. pe pozitia secunda s-a clasat motorul 4.0 TFSI, iar pe locul 3 agregatul 3.8 Boxer DI de la Porsche.
peste 4.0 litri
Batalia gigantilor a fost castigata de Ferrari. Italienii si-au adjudecat pozitiile 1 si 2 prin intermediul agregatelor V8 de 4,5 litri, respectiv V12 de 6,3 litri. Locul 3 a fost ocupat de cei de la Mercedes-Benz cu unitatea V8 de 5,5 litri.
Propulsie Eco
Printre “verzi”, cel mai bine a iesit sistemul de propulsie oferit de Tesla. Cele 248 de puncte i-au permis sa depaseasca sistemul de prelungire a autonomiei electrice a celor de la BMW pentru modelul i3 (189 puncte), precum si motorul electric a aceluiasi bavarez – 145 puncte.
1. Ford 1.0 Ecoboost – 351 puncte
2. Ferrari V8 4.5 litri – 281 puncte
3. Volkswagen 1.4 TSI Twincharger – 254 puncte
4. Mercedes 2.0 AMG – 252 puncte
5. Sistemul de propulsie Tesla
Citeste si:
Rabla 2014 vine cu 20.000 tichete de casare si conditii noi
Noul Peugeot 508 2014 a fost vazut in China