Home » Masini chinezesti: ce automobile din China exista pe piata » Masini chinezesti: ce automobile din China exista pe piata
Sintagma “masini chinezesti” este auzita tot mai des de ceva timp. Asta pentru ca statul asiatic a demonstrat o dezvoltare furtunoasa in ultimele decenii, iar automobilele ce provin de acolo, capata o raspandire tot mai mare chiar si in Europa.
Uleiuri Castrol, Motul, Mobil1 ieftine – verifica pretul aici.
In materialul ce urmeaza, va propunem o sinteza a automobilelor ce se produc in China, si au sanse destul de mari, sa ajunga in viitorul apropiat pe piata din Romania.
Great Wall este un unul din cei mai mari producatori de SUV-uri din China. Totodata, compania in cauza, este la moment singurul producator auto chinez ce a reusit sa debuteze comercial pe piata din Europa. Acest lucru s-a intamplat in 2006, cand in Italia si Spania, au fost importate primele SUV-uri Hover si pick-up-uri Wingle. Mai mult, in 2007 chinezii au ajuns si in Romania cu aceleasi modele. Great Wall nu se poate lauda cu succese prea mari pe batranul continent, insa cu un pic de noroc, putem prinde cate un Hover chiar pe drumurile patriei noastre.
Compania Chery este cel mai mare producator auto chinez privat. Poate din acest motiv Chery nu se sfieste sa colaboreze cu cei mai renumiti producatori europeni si asiatici de componente auto. Printre acestea se numara: Lotus, Bosch, Mitsubishi, AVL, iar designul masinilor este dezvoltata in mare parte de renumitele ateliere Bertone si Pininfarina.
Brandul Chery nu este prezent pe piata din Europa, dar in 2012, printr-un parteneriat joint venture, chinezii impreuna cu o companie israeliana, au lansat modelul Qoros 3 destinat in exclusivitate cumparatorilor europeni.
Qoros 3 este planificat sa ajunga in showroom-uri in lunile ce urmeaza cu un benzinar de 1.6 litri ce ofera 2 versiuni de putere – 128 si 156 cai putere. Qoros 3 este primul automobil chinezesc ce a obtinut 5 stele la testul de siguranta Euro NCAP.
Pentru marea majoritatea din noi, brandul Geely nu spune nimic. Asta chiar daca compania chineza a implinit 30 de ani de la fondare si are o gama de modele destul de consistenta. Geely a incercat sa se lanseze in Europa acum cativa ani, dar nu a reusit mare lucru. In schimb, constructorul chinez se simte foarte bine pe pietele din Rusia si Ucraina. Mai mult, in anul 2010, Geely a achizitionat brandul Volvo aflat la acel moment pe marginea unei prapastii financiare.
Lifan este un producator auto ce s-a lansat in anul 1992 cu cateva modele de motociclete si ATV-uri. Prima masina lansata de compania chineza a fost modelul Lifan 520, construit in 2005 impreuna cu specialistii de la Mazda. La momentul actual, oferta companiei Lifan este formata din subcompacta Smily, compactele Solano si Celliya, modelul mediu Cebrium si SUV-ul X60. Nici unul din aceste modele nu este prezent pe piata din Europa.
Oferta de masini chinezesti este in continua crestere, insa marea majoritate a producatorilor auto din China sufera de o boala ce pare a fi incurabila – copiatul. Constructorii din acest stat au clonat o buna parte din modelele europene. Mai interesant e faptul ca legislatia din China nu permite pedepsirea companiilor ce sunt acuzate de clonare. Cel mai recent scandal de copiere, a avut loc chiar acum cateva saptamani, cand compania Landwind a lansat modelul X7. Acesta repeta la exterior in masura de 95% SUV-ul Range Rover Evoque. Dar sa nu credeti ca si in plan tehnic clona chineza este apropiata de modelul original. Landwind X7 are la baza stravechiul Isuzu Rodeo, care printre altele nu a primit nici o stea la testul Euro NCAP, si e greu de crezut ca X7 va avea rezultate mai bune.
Masini chinezesti / automobile din China
Citeste si:
Masini rusesti: istoria industriei auto din Rusia