Home » Noua Skoda Octavia Scout 2014: oficial la Geneva » Noua Skoda Octavia Scout 2014: oficial la Geneva
Noua Skoda Octavia Scout 2014 a fost prezentata oficial publicului larg in cadrul salonului auto de la Geneva. Exponatul cehilor este de fapt versiunea allroad al modelului Octavia Kombi 3, ce a debutat inca in 2013.
Spre deosebire de Fabia Scout, care se deosebeste de modelul de baza doar prin cateva elemente de protectie a caroserie, noua versiune a modelului Octavia vine insotita si de cateva modificari tehnice.
Versiunea Scout se deosebeste de break-ul standart prin cateva elemente de protectie montate pe toate portierele, prin jantele din aluminiu cu un diametru de 17 inch, precum si printr-un desen al zonei unde sunt amplasate farurile anticeata ceva mai diferit. Mai mult de atat, garda la sol a fost marita cu 33 mm (188 mm), iar pentru a faciliza abordarea formelor de relief mai dificile, specialistii cehi au largit unghiul format de pamant si partea frontala a masinii.
Noua Skoda Octavia Scout 2014 nu vine cu o revolutie la interior, mai degraba vorbim de modificari subtile la unele componente ale habitaclului. Printre acestea se numara cateva schimbari la volan si banchetele fata, precum si aparitia catorva elemente decorative special create pentru noua versiune.
Europenii vor putea alege intre 2 unitati de propulsie. Vorbim despre agregatele 2.0 TDI (150 cai putere, 320 Nm) si 1.8 TSI (180 cai putere, 280 Nm). De transmisia puterii catre punti se va ocupa o cutie mecanica cu 6 trepte ori una automata in 7 rapoarte. Noua Skoda Octavia Scout 2014 are o sistema de tractiune integrala imbunatatita datorita versiunii modernizate a cuplajului Haldex. Producatorii afirma ca acest agregat asigura o eficienta mai mare in off-road si timpi de reactie redusi. Ar fi necesar totusi sa recunoastem ca capacitatile de SUV ale noului model nu par a fi tocmai impresionante, chiar si cu ultima generatie a cuplajului Haldex. Cauze ar fi mai multe, printre aceastea am enumera si ampatamentul impunator precum si caroseria prea lunga pentru atacarea formelor de relief prea dificile. Dar, oare este atat de important comportamentul noii Octavia Scout inafara carosabilului acoperit cu asfalt? Mai ales ca masina este pozitionata drept un vehicul urban care are posibilitati un pic mai mari decat modelul standart. Vestea buna e ca acest „un pic” s-ar putea dovedi extrem de necesar pentru realitatile rutiere ale Romaniei.
[plulz_social_like width="350" send="false" font="arial" action="like" layout="standard" faces="false" ]Citeste si:
Noul Renault Espace 2014 vrea sa revolutioneze monovolumele
Noul Volkswagen Polo 2014: primele imagini oficiale