Home » Noul Audi A7 Sportback 2018: primele informatii si multe fotografii » Noul Audi A7 Sportback 2018: primele informatii si multe fotografii
Noul Audi A7 Sportback a fost ieri lansat oficial. A doua generatie a hatchback-ului german are un exterior apropiat de modelul A8 si un interior dominat de display-uri.
Noul Audi A7 Sportback are la baza platforma MLB Evo, cea care gazduieste deja modele Q7 si A8. Acest aspect presupune si o usoara modificare a dimensiunilor automobilului, in special a ampatamentului, care a crecut cu 12 mm, pana la 2926 mm. Lungimea insa s-a redus cu 5 mm – 4969 mm, iar latimea cu 3 mm – 1908 mm.
Exteriorul noului model pare sa fie inspirat de conceptele Prologue. Partea frontala incorporeaza o grila hexagonala asemantoare celei de pe noua generatie de A8 si niste blocuri optice ingustate, dotate cu lumini LED.
Linia geamurilor laterale a ramas aproape neschimbata, constructorul limitandu-se la o usoara marire a geamurilor de deasupra axei spate.
Similaritatile cu modelul A8 continua si la partea tehnica. Cum spuneam si inainte, cele doua masini impart aceeasi platforma, cu o arhitectura cu 2 braturi in fata si multi-link in spate. Remarcam totusi ca versiunile de baza vor primi suspensii adaptive cu amortizaoare clasice, insa pentru versiunile superioare, producatorul a prevazut un sistem pneumatic si un diferential spate activ. Din pacate sistemul de suspensii electromecanic activ, propus prima data pe A8, pentru noul A7, nu este disponibil.
De asemenea, clientii vor mai avea de ales intre tractiune fata si un sistem de tractiune integrala permanenta, cu un diferential central autoblocant, care imparte cuplul generat de motor in raport de 60 la 40, in favoarea axei fata.
Noul Audi A7 Sportback va intra pe piata cu o singura motorizare – benzinarul V6 3.0 TFSI – 340 cai putere si 500 Nm de cuplu maxim. Ceva mai tarziu, gama va fi completata de alte unitati pe benzina si diesel cu 4 si 6 cilindri. Este vorba probabil despre unitatea diesel V6 3.0 TDI si benzinarul 2.0 TFSI.
De notat ca toate versiunile lui A7 sunt dotate cu o sistema Mild Hybrid. Aceasta are un motor-generator si o baterie, insa nu presupune rularea pe tractiune electrica. Ansamblul este folosit pentru a optimiza functionarea propulsorului principal. Astfel, la viteze intre 55 si 160 km/h, in momentul in care soferul ia piciorul de pe acceleratie, calculatorul va opri motorul. La revenirea pe acceleratie, motorul-generatorul va porni instantaneu propulsorul principal. Sistemul Mild Hybrid permite noului Audi A7 sa reduca consumul de combustibil cu o,7 litri la 100 de km.
Noul Audi A7 Sportback va fi produs in orasul german Neckarsulm. Automobilul va propus initial pe piata din Germania, in luna februarie a lui 2018, la un pret de start de 67,8 mii euro.