
Home » Noul Audi A8 2017-2018 a fost lansat oficial – foto » Noul Audi A8 2017-2018 a fost lansat oficial – foto
Noul Audi A8 a fost prezentat oficial. A 4-a generatie a modelului german a concentrat in sine cele mai noi tehnologii in domeniu, unele din ele fiind de-a dreptul uimitoare.
Noua generatie A8 a fost vazuta pentru prima data la premiera noului film despre Spider-Man, inca la sfarsitul lunii iunie. Atunci, Tom Holland, actorul principal al filmului a venit pe capota noului A8, iar Robert Downey Jr. si Jon Favreau au ales sa ajunga la premiera cu un Audi R8 Spyder.
Noul Audi A8 are o lungime de 5172 mm (+37 mm fata de generatia anterioara), ampatamentul atinge acum 2998 mm (+6 mm), iar vesiunea A8 Long are o lungime de 5302 mm si un ampatament de 3128 mm.
Noua generatie a lui A8 este cel mai tehnologizat model al constructorului german. Printre imbunatatiri se numara si o noua versiune, a treia, a pilotului automat. Astfel, automobilul poate accelera, frana si chiar schimba banda, la viteze de pana la 60 km/h. Pentru asta, sistemul a fost dotat noul modul de procesare zFAS. Unitatea analizeaza informatiile primite de la cateva radare, camere si senzori cu ultrasunet pentru a avea o intelegere deplina a celor ce se intampla in jur.
Mai mult decat atat, constructorul a prevazut un asistent ce poate parca automobilul fara participarea soferului. Functia poate fi activata de la cheia masinii sau printr-o aplicatie instalata in smartphone-ul soferului.
Marile inovatii tin insa de propulsie si suspensii. Noul Audi A8 primeste la momentul lansarii doua unitatii de propulsie de 3,0 litri, unul pe benzina – 340 cai putere, iar celalalta, diesel – 286 cai putere. Ceva mai tarziu, mai exact in 2018, gama lui A8 va fi completata cu unitatile 4.0 TDI de 435 cai putere si 4.0 TFSI de 460 cai putere. Toate motorizarile vin insotite de o intalatie hibrida, ce consta dintr-un electromotor-generator de 48 volti si o baterie li-ion de 10 Ah. Sistemul este de tip mild hybrid si are o functionare extrem de interesanta. Astfel, la viteze in 55 si 160 de km/h, in momentul in care soferul ia piciorul de pe pedala de acceleratie, calculatorul masinii opreste motorul conventional, iar unitatea electrica are grija sa alimenteze intre timp toate sistemele masinii si sa incarce bateria li-ion, dar si acumulatorul standard. O scurta apasare a acceleratiei, si electromotorul porneste imediat motorul de baza. Inginerii dau asigurari ca aceasta schema nu va influenta in niciun fel calitatea acceleratiei, in schimb va putea reduce consumul de benzina cu pana la 0,7 litri la fiecare 100 de km.
Toate versiunile lui Audi A8 sunt dotate cu o transmisie automata in 8 trepte si tractiune integrala.
Am spus ca noul Audi A8 se poate lauda si cu un sistem de suspensii revolutionar. Acesta seteaza de unul singur parametrii amortizoarelor. Pentru asta, calculatorul, in tandem cu o camera frontala, scaneaza suprafata carosabila de 18 ori pe secunda, astfel incat setarile suspensiilor sa fie adaptate in timp real. Prin urmare electromecanica masinii poate sa ridice si atentie, – sa coboare fiecare roata in parte, la amplitudini bine calculate pentru a reduce la minim vibratiile produse defectiunile carosabilului.
Citeste si:
Noua generatie Ford Focus 2018: primele informatii si fotografii