Noul Land Rover Discovery Sport a fost prezentat la Paris. Vanzarile SUV-ului ce va locul batranului Freelander, vor lua startul la inceputul anului 2015.
Modelele brandului Land Rover sunt acum clasificate in 3 categorii. Categoria de top, cea cu indicatorul Luxury, este formata din modelele Range Rover. Pe usa parterului, acolo unde s-a cazat Defender-ul si versiunile sale, scrie acum Dual Purpose – scop dublu. La mijloc, avem categoria Leisure – timp liber, dedicata modelelor Discovery. Apartenenta la o categoria ori alta va fi consemnata de o inscriptie pe usa portbagajului si pe capota. Acesta este motivul pentru care succesorul lui Freelander are pe caroserie inscriptionarea Discovery si nu Land Rover. Iar numele Freelander, poate fi dat uitarii.
Noul Land Rover Discovery Sport: exterior
Noul Land Rover Discovery Sport are o lungime a caroseriei de 4590 mm si un ampatament de 2741 mm. Ampatamentul lui Discovery Sport este cu 81 mm mai mare decat ampatamentul lui Freelander. Noul model vine cu un adaos de spatiu pentru pasagerii din spate nu doar datorita ampatamentului, dar si adanciturilor din spetezele scaunele din fata.
Volumul spatiului disponibil in portbagaj este de 829 l – cu 74 l mai mult decat oferea Freelander. Chiar si schema firelor electrice a fost proiectata astfel incat sa consume cat mai putin spatiu posibil.
Spre deosebire de Freelander, noul Land Rover Discovery Sport este disponibil nu doar cu 5, ci si cu 7 locuri.
Noul Land Rover Discovery Sport: motorizari
La momentul lansarii, Discovery Sport va repeta gama de motorizari a lui Evoque. Respectiv noul model este asteptat cu benzinarul supraalimentat Si4 2.0 (240 cai putere; 340 Nm de cuplu motor) si unitatile diesel TD4 2.2 si SD4 ce dezvolta 150 cai putere respectiv 190 cai putere. In anul 2015, linia unitatilor de propulsie va fi completata cu agregatul ED4, ce produce 150 cai putere si 380 Nm de cuplu motor. Toate motorizarile vin in compania cutiei de viteze automate in 9 rapoarte ZF 9HP48. Totusi clientii europeni vor avea la dispozitie si transmisia manuala cu 6 trepte Getrag M66. Aceasta a trecut in ultimele luni prin cateva modificari si este valabila doar pentru versiunile diesel ale lui Discovery Sport.
Noul Land Rover Discovery Sport este capabil sa traga dupa sine o sarcina de 2,5 tone (Freelander – 2 tone), iar consumul declarat pentru versiunea TD4 este doar 5,3 litri la 100 de km. Automobilul dotat cu unitatea SD4 are nevoie de 5,6 litri de motorina pentru a parcurge aceeasi distanta.
Noul Land Rover Discovery Sport: tehnologie
Numarul asistentilor electronici disponibili pe noul Discovery Sport este destul de impresionant. Pe langa deja clasicele sisteme de franare selectiva, senzori de ploaie si lumina, masina vine si cu o solutie tehnologica pentru pornirile in rampa. Mai mult, englezii au montat si un airbag extern, care in cazul unui impact iese de sub capota si se intinde pe aproape toata suprafata parbrizului. Ideea in cauza nu este tocmai noua, initiatorii acesteia sunt suedezii de la Volvo, ce au facut prima prezentare inca in anul 2012.