Home » 2015 Noul BMW X1 vine cu tractiune fata si mai mult spatiu Foto » 2015 Noul BMW X1 vine cu tractiune fata si mai mult spatiu Foto
Noul BMW X1 a fost dezvaluit oficial pe internet. Cel mai mic SUV BMW nu mai este acum chiar asa mic, iar noile dimensiuni sunt insotite si de un exterior mai agresiv. Asta nu e tot. BMW X1 2015 are o platforma nou, motorizari noi si o lista impunatoare cu asistenti electronici.
Noul BMW X1 utilizeaza platforma UKL2, comuna de fapt si pentru BMW 2 series Active Tourer. Arhitectura prevede montarea transversala a motorului, respectiv lungimea capotei este redusa, iar spatiul destinat pasagerilor din spate a fost sporit. Mai mult, inaltimea caroseriei a crescut cu 53 mm, iar pozitia pasagerilor a fost ridicata cu 36 mm pentru cei din fata si cu 64 mm pentru cei din spate.
Porbagajul cu care vine insotit noul BMW X1 masoara 505 litri, adica cu 85 litri mai mult decat modelul aflat acum pe piata. Daca nici asta nu e suficient, posesorul va putea rabata randul 2 de banchete, reusind astfel sa obtina un volum total de 1550 litri.
Citeste: Clasament baterii auto
Habitaclul noului X1 a fost schimbat destul de tare. Vedem in primul rand un nou afisaj de 6,5 inch pentru sistemul iDrive, care printre altele e disponibil chiar in versiunea de baza.
Cum am mai spus, noul BMW X1 este insotit de o lista impanatoare cu asistenti electronic. Lista poarta numele Driver Assistance si contine functii ce nu iti permit sa iesi pe contrasens, sa franezi automat in caz de urgenta si evident, sa pastrezi distanta de siguranta in traficul incarcat. Ultima functie printre altele, face parte din pilotul automat adaptiv, care nu doar pastreaza distanta si viteza setata, dar si te tine pe mijlocul benzii de rulare.
Si pentru ca ne aflam in anul 2015, noul BMW X1 se poate conecta la cea mai mare parte a dispozitivelor smart.
Propulsoare diesel
Noul BMW X1 vine cu un motor diesel de 2.0 litri ce este oferit in 3 versiuni de putere:
1. BMW X1 sDrive18d – 2.0 litri, 150 cai putere, 330 Nm cuplu motor, consum mediu – 4.1 litri la 100 de km.
2. BMW X1 xDrive20d – 2.0 litri, 190 cai putere, 400 Nm cuplu motor, consum mediu – 4,9 litri la 100 de km.
3. BMW X1 xDrive25d – 2.0 litri, 231 cai putere, 450 Nm cuplu motor, consum mediu – 5.0 litri la 100 de km.
Motoare pe benzina
Gama agregatelor pe benzina pentru noul BMW X1 are si ea la baza un propulsor de 2.0 litri turbo, oferit in 2 versiuni de putere:
1. sDrive20i si xDrive20i – 2.0 litri, 192 cai putere, 280 Nm cuplu motor, consum mediu 4,4, respectiv 6,4 litri la 100 de km.
2. xDrive25i – 2.0 litri, 231 cai putere, 350 Nm de cuplu motor, consum mediu – 6,6 litri la 100 de km.
Noul BMW X1 va fi dotat in premiera cu tractiune pe puntea din fata. Astfel, versiunea diesel sDrive18d si versiunea pe benzina sDrive20i v-or fi oferite exclusiv cu tractiune fata. Aceasta schimbare nu este tocmai surprinzatoare, mai ales ca dezvoltarea platformei UKL2 nu putea fi facuta doar pentru un singur model – 2 series Acrive Tourer. Era clar ca arhitectura va fi utilizata la mai multe modele BMW.
Celelalte versiune ale noului X1 sunt dotate cu un sistem de tractiune integrala, care plus la toate a fost modernizat. Acesta a primit un cuplaj electrohidraulic multidisc si functioneaza in pereche cu asistentul de control al stabilitatii pentru a nu face de ras noul BMW X1 in off-road.
Preturile pentru noul BMW X1 inca nu au fost facute publice. Amintim ca modelul actual porneste de la un minim de 28.950 euro. Este vorba despre versiunea cu tractiune spate sDrive16d. Aceasta are sub capota un motor diesel de 2.0 litri ce produce 116 cai putere si 280 Nm de cuplu maxim. Totusi, avand in vedere ca noul X1 in versiunea de baza ofera 150 cai putere, putem presupune ca pretul de start va fi ceva mai mare.
Noul BMW X1
Citeste si:
BMW X2 a fost confirmat oficial