Home » Noul Audi TT 2014 a debutat oficial la Geneva » Noul Audi TT 2014 a debutat oficial la Geneva
Noul Audi TT 2014 si versiunea hot a acestuia – TTS, au debutat cu doar cateva ore in urma la Geneva. Reprezentantii companiei germane anuntau anterior ca nu merita sa ne asteptam la schimbari revolutionare pentru noul model. Insa, spre mare noastra bucurie, Audi TT 2014 a venit cu cateva schimbari exterioare, dar mai important, cu un continut absolut nou.
Noua generatie a hatchback-ului german si-a pastrat lungimea (4180 mm) in schimbul unei cresteri de ampatament (2505 mm). Latimea a fost redusa cu 10 mm (1832 mm), iar inaltimea a ramas aceeasi (1353 mm). Specialistii din Ingolstadt au declarat razboi excesului de greutate, iar rezultatul acestei lupte s-a reflectat in masa vehiculului, care acum nu depaseste 1230 kg.
Toate zvonurile aparute pana acum cu privire la gama de motoare, s-au dovedit a fi gresite. Astfel, unitatea de baza este un 2.0 TDI, supraalimentat, care la turatii maxime ofera 184 cai putere. Pe treapta urmatoare a fost plasat un agregat pe benzina de 2.o litri, cu performante distincte pentru modelele TT si TTS. Pentru standartul Audi TT 2014, motorul in cauza produce 230 cai putere si 370 Nm, iar pentru versiunea TTS, acelasi propulsor a fost „umflat” pana la 310 cai putere si 380 Nm de cuplu motor. Automobilul dotat cu mezinul de 2.0 litri atinge prima 100 de km/h in 6 secunde, iar versiunea mai avansata pentru aceeasi performanta are nevoie de 4,7 secunde. Noul Audi TT 2014 vine insotit de 2 cutii de viteze. Prima este o mecanica clasica in 6 rapoarte, iar cea de-a doua este robotul S-Tronic. Versiunea diesel va putea fi dotata doar cu cutia de viteze mecanica, iar restul modelelor vor avea la dispozitie ambele tipuri de transmisie.
Noul Audi TT 2014 are un sasiu ce a suferit cateva modificari. Trecerea la platforma MQB fiind insotita de schimbari la geometria suspensiilor. In parte frontala avem ca si inainte un sistem McPherson, iar in spate tinuta de drum va fi asigurata de un multilink cu 4 brate. Componentele din aluminiu au dus la reducerea masei sistemului de suspensii. Mai mult de atat, lista de optiuni va contine amortizoarele adaptabile – Magnetic Ride, care acum reactioneaza mai repede la schimbarile de relief ale carosabilului.
Vom discuta aici mai mult despre sistemul de tractiune integrala. Mentionam nu vorbim deste un sistem complet, mai ales ca puntea posterioara este pusa in actiune prin intermediul un cuplaj multidisc montat in spate. Cuplajul a primit un nou algoritm de functionare, care pe langa toate a fost conectat si la sistemul dinamic al masinii – Audi drive select. Astfel, specialistii companiei afirma ca au „invatat” automobilul sa ramana in regim de mono-tractiune in situatiile de drum obisnuite si sa treaca la tractiune integrala cu transmiterea majoritatii cuplului spre puntea spate, daca acest lucru va fi dorit de conducatorul masinii.
[plulz_social_like width="350" send="false" font="arial" action="like" layout="standard" faces="false" ]Citeste si:
Cele mai scumpe masini din lume. Top 10 2013
Noul McLaren: primele poze si informatii Foto 2014