Home » Noul BMW M3 si noul BMW M4: primele imagini oficiale 2014 » Noul BMW M3 si noul BMW M4: primele imagini oficiale 2014
Primele poze cu noul BMW M3 si noul BMW M4 aparusera cu doar o zi inaintea debutului oficial, astazi insa, a venit vremea informatiilor complete. Daca coupe-ul M4 ne este cunoscut dupa conceptul prezentat la Pebble Beach, atunci berlina M3 a fost pana acum un secret total.
E destul de greu sa confunzi noul BMW M3 cu versiunea standart a berlinei 3 series. Capota reliefata, bara de protectie masiva si grila radiatorului de culoare neagra, toate vorbesc despre exclusivitatea masinii. Insa, detaliile pe care le asteptam cu nerabdare se refera la componenta tehnica. Aici noul BMW M3 se lauda cu un motor proaspat care spre deosebire de unitatea montata pe vechiul M3, are o cilindree mai mica, insa datorita supraalimentarii poate oferi mai multa senzatie in timpul condusului. Noul propulsor are 2979 cm3 care au fost impartiti intre cei 6 cilindri aranjati in linie ai caror sinergie ofera 431 cai putere si 500 Nm de cuplu motor. Va amintim ca actualul M3 produce 420 cai putere si in jur de 400 Nm.
Trecerea de la unitatea V8 la cea cu 6 cilindri are cateva explicatii cat se poate de clare. In primul rand s-a dorit reducerea masei ce apasa partea frontala a masinii – lucru foarte important in curbe. Se spune ca inginerii BMW au muncit intens la cura de slabire pentru noul BMW M3, astfel noua versiune a legendarului sedan cantareste aproape 1500 kg – 155 kg mai putin decat modelul anterior. Un alt beneficiu al noului motor este consumul de carburant – conform datelor preeliminare, cu 25% mai mic.
Noul BMW M4 vine sa inlocuiasca versiunea coupe a modelului M3. De azi inainte, BMW M3 va exista doar in caroserie sedan. Coupe-ul M4 repeta in totalitate configuratia tehnica a berlinei M3. Unele deosebiri au fost identificate la dimensiunile masinilor. Astfel noul BMW M3 este cu 7mm mai lat si cu 41 mm mai inalt decat noul BMW M4 Coupe (1877/1870 mm), (1424/1383 mm)
Noile modele M Series ofera drept transmisie de baza o noua cutie de viteze mecanica cu 6 trepte, iar versiunile mai superioare, vin cu cutia automata M DCT. Aceasta are 7 trepte, iar cele 2 ambreiaje umede asigura eficienta schimbului de viteze. Ca si inainte, cele mai rapide din gama M sunt masinile echipate cu transmisie automata. Noile BMW M3 si M4 cu 2 pedale, ating prima 100 km/h in 4,1 secunde (anterior 4,6), iar modele cu 3 pedale, au nevoie de 4,3 secunde (4,8). Viteza maxima este limitata la 250 km/h.
Noul BMW M3 si noul BMW M4 sunt mai rapizi decat principalii rivali. Acest lucru este cauzat nu doar de aparitia supraalimentarii, supercar-urile din Munchen sunt si mai usoare. Spre exemplu, noul M4 cantareste 1612 kg (inclusiv masa soferului 75 kg), pe cand coupe-ul Mercedes C63 AMG atinge 1730 kg.
[plulz_social_like width="350" send="false" font="arial" action="like" layout="standard" faces="false" ]Citeste si:
Noul BMW seria 5: primele informatii
Noua Toyota Supra Concept vine la Detroit