Home » Noul BMW X3 facelift 2014 a primit un nou motor diesel » Noul BMW X3 facelift 2014 a primit un nou motor diesel
Generatia a doua a modelului X3 a fost lansata in anul 2010, iar in perioada ce a urmat, masina a fost supusa mai multor modificari. Acum insa a venit timpul unor schimbari mai serioase. Totusi, nu vorbim de un schimb de generatii, ci de o restilizare exteriora si o revizuire a gamei de motoare. Noul BMW X3 facelift 2014 urmeaza a fi lansat oficial in luna martie, insa nemtii au spus ca ar fi bine sa publice primele fotografii si informatii oficiale inainte de lansarea din primavara.
Noul BMW X3 va intra pe piata cu 3 benzinare si 4 versiuni diesel, ce vor livra intre 150 si 313 cai putere. Toate unitatile au la baza tehnologia BMW TwinPower Turbo si corespund normei ecologice Euro 6. Cum am mai spus, agregatele pe benzina sunt 3 la numar, insa interesul major este reprezentat de versiunile diesel, mai ales ca aici avem parte de o premiera mondiala. BMW a introdus un nou motor diesel, destinat versiunii X3 xDrive20d, care dezvolta 190 cai putere si 400 Nm de cuplu motor. Noua unitate vine sa inclocuiasca propulsorul de 184 cai putere, ce se afla in gama modelului actual. Noul agregat este un clasic L4 de 2.0 litri, insa fabricat in totalitate din aluminiu si cu presiunea de injectie sporita pana la 2000 de bari. Plus la toate, specialistii din Munich s-au gandit ca pentru obtinerea unor rezultate superioare, ar fi bine sa monteze si un turbo-compresor cu geometrie variabila. Noul BMW X3 facelift cu un asemenea motor va consuma doar 5,2 litri de combustibil la 100 de km, iar acceleratia 0-100 km/h va dura 8,1 secunde. Acelasi agregat a fost pus la baza versiunii X3 sDrive18d, doar ca aici unitatea dezvolta numai 150 cai putere ce pot fi trasnimisi doar puntii spate – fara alternative. Vestea buna e ca aceasta versiunea are nevoie de doar 5.0 litri de motorina pentru a parcurge 100 de km, iar acceleratia 0-100 km/h dureaza 9,5 secunde.
Noul BMW X3 mai propune 2 versiuni diesel – X3 xDrive30d si xDrive35d. Ambele au montate sub capota acelasi motor, insa setarile de functionare sunt diferite. Vorbim de o unitate supraalimentata, cu 6 cilindri aranjati in linie dreapta, ce dezvolta 258 cai putere si 560 Nm in primul caz si 313 cai putere si 630 Nm in cel de-al doilea. Versiunea xDrive30d are nevoie de 5,9 secunde pentru a atinge 100 de km/h, iar xDrive35d de 5,3 secunde. Consumul mediu de carburant nu ar trebui sa depaseasca 5,9 respectiv 6.0 litri la 100 de km.
Benzinarul de baza pentru noul BMW X3 facelift 2014 este o unitate supraalimentata, de 2.0 l, ce dezvolta 184 cai putere si 270 Nm de cuplu motor. Agregatul se va afla in lista de echipari pentru 2 versiuni – X3 sDrive20i si X3 xDrive20i. Alte 2 versiuni cu propulsie pe benzina (xDrive28i si X3 xDrive35i) vor gazdui sub capota 2 motoare distincte, primul va fi de asemeanea un L4 de 2.0 litri supraalimentat (254 cai putere), iar ce de-al doilea un L6 de 3.0 l (306 cai putere).
Noul BMW X3 facelift are o alta grila a radiatorului, alte blocuri optice si alte bare de protectie. Oglinzile au primit si ele indicatoare de directie, iar lista cu optiuni contine acum faruri echipate complet cu becuri LED. Printre altele, noua bara frontala a adaugat 9 mm la lungimea masinii.
Tot la capitolul optiuni, nemtii au mai adaugat 4 culori pentru caroserie si 4 modele noi de jante din aluminiu.
Schimbarile de la interior tin si ele mai mult de culori si nuante. O noutate insa ar fi aparitia ultimei generatii al sistemei de navigatie Professional Multimedia, care este capabila sa creeze si sa propuna cea mai economica ruta – Eco Pro.
Nu se cunosc inca preturile pentru noul BMW X3. Acestea urmeaza a fi anuntate imediat dupa debutul oficial.
[plulz_social_like width="350" send="false" font="arial" action="like" layout="standard" faces="false" ]Citeste si:
Noul BMW seria 5: primele informatii
Noul Juke facelift este anuntat pentru toamna anului 2014