Mercedes GLC, crossover-ul ce vine sa-l inlocuiasca pe renumitul GLK, a fost prezentat oficial in Stuttgart. Noul model promite ca nu a pierdut calitatile de off-roader detinute de Mercedes GLK, insa pe langa asta, inginerii promit un nou nivel al sigurantei.
Noul Mercedes GLC: dimensiuni
Mercedes GLC a fost construit pe baza platformei MRA, cea care sta si la baza noului C-Class. Arhitectura a permis reducerea masei cu 80 kg, dintre care 50, se datoreaza caroseriei. Aceasta e produsa din aliaje usoare, obtinute prin amestecul otelului cu aluminiu.
Lungimea, latimea, inaltimea si ampatamentul lui Mercedes GLC sunt urmatoarele: 4656 mm (+120), 1890 mm (+50), 1639 mm (+9) si 2873 mm (+118). Cresterea dimensiunilor exterioare se resimte si in habitaclul masinii. Astfel, pasagerii din spate au cu 57 mm mai mult spatiu pentru picioare, iar la nivelul umerilor, s-au mai eliberat 54 mm pentru cei din fata si, 28 pentru cei din spate. Volumul portbagajului atinge 580 litri, iar daca rabatam randul doi de scaune, obtinem 1600 litri.
Noul Mercedes GLC: motorizari si versiuni
In prima etapa, GLC 2015 va fi disponibil cu 4 versiuni de motorizare:
1. Mercedes GLC 220 d 4Matic – motor diesel ce produce 170 cai putere si 400 Nm de cuplu motor. Acceleratia 0 – 100 km/h in 8,3 secunde, iar consumul mediu nu ar trebui sa depaseasca 5,5 litri la 100 de km.
2. Mercedes GLC 250 d 4Matic – motor diesel ce livreaza 204 cai putere si 500 Nm de cuplu maxim. Acceleratia de la 0 pana la 100 km/h – 7,6 secunde si consum mediu de 5,5 litri la 100 de km.
3. Mercedes GLC 250 4Matic – versiune cu motor pe benzina ce produce 211 cai putere si 350 Nm. Sprintul 0-100 km/h are loc in 7,3 secunde, iar consumul mediu se plaseaza intre 6,5 si 7,1 litri la 100 de km.
4. Mercedes GLC 350 e 4Matic – primul model hibrid din segment. Acesta are sub capota un benzinar de 211 cai putere si un motor electric integrat in transmisia automata 7G-Tronic Plus. Impreuna, agregatele dezvolta o forta de tractiune de 560 Nm si pot atinge prima 100 de km/h in 5,6 secunde. Consumul de benzina pentru aceasta versiune nu este mentionat, in schimb s-a comunicat ca Mercedes GLC 350 e 4Matic are o autonomie electrica de 32 km.
Noul Mercedes GLC: tehnologie
Una din cele mai mari noutati cu care vine Mercedes GLC este suspensia Air Body Control. Adevarul e ca aceasta e disponibila doar ca optiune, insa nemtii promit ca nu veti gasi nimic asemanator in acest segment de modele (mentionam totusi ca Porsche Macan este oferit cu suspensii pneumatice pe ambele punti). Air Body Control presupune utilizarea amortizoarelor adaptive, iar unele elemente elestice ale suspensiilor sunt fabricate din fibra de carbon. Plus la asta, noul Mercedes GLC este insotit de pachetul pentru drumuri accidentate Off-Road Engineering. Acesta poate mari garda la sol pana la 227 mm, iar pentru regimul sportiv il poate reduce cu 15 mm (181 mm in mod normal).
Noul model are in lista cu dotari standart un sasiu adaptiv cu 5 regimuri de functionare: Eco, Comfort, Sport, Sport+ si personal. Curios e faptul ca pentru modul Comfort masina ruleaza foarte moale, insa daca soferul face manevre bruste, suspensiile devin automat mai ferme. Daca cumparatorul comanda si pachetul Off-Road Engineering, cele 5 regimuri ale sasiului adaptiv mai primesc 4: pentru drum lunecos, pentru drum usor accidentat, pentru tractare si pentru teren cu multe urcusuri si coborasuri. Daca viitorul posesor alege si suspensiile pneumatice, automobilul primeste si al 10-lea regim de functionare – Rocking Assist. Acesta va permite rotilor lui Mercedes GLC sa alunece o perioada indelungata atunci cand masina este impotmolita.
Pe langa cele enumerate mai sus, GLC se poate lauda cu o lista impunatoare da asistenti electronici, printre care un pilot automat cu functia Stop&Go, o sistema ce recunoaste pietonii, o camera video 360 grade, un monitor tactil de 8,4 inch si, un maxim de 9 airbag-uri.
Noul Mercedes GLC: preturi si rivali
Audi Q5 si BMW X3 promit mari batai de cap lui Mercedes GLC. Mai mult, pe langa cei doi rivali directi (adica fac parte din segmentul de crossovere compacte premium), piata mai propune si o gama larga de modele mai ieftine, dar care ofera niveluri de echipare foarte decente. Aceste modele, fie si indirect, vor concura totusi cu noul Mercedes GLC.
Preturile proaspatului crossover german inca nu au fost descoperite. Dar, conform unor surse, Mercedes GLC 2015 va avea un pret de start de aproximativ 42.000 euro, iar versiunile de top ar putea depasi 70.000 euro. Daca va fi asa ori nu, vom afla ceva mai tarziu.
Noul Mercedes GLC
Citeste si:
Noua generatie Mercedes E-Class: primele informatii