Home » VW Passat B6 sh: plusuri, posibile probleme si sfaturi de cumparare » VW Passat B6 sh: plusuri, posibile probleme si sfaturi de cumparare

VW Passat B6 sh: plusuri, posibile probleme si sfaturi de cumparare

VW Passat B6 Variant
HomeMay 25, 2015 at 3:13 pm

Daca recititi review-urile din anii 2005 – 2006, veti vedea ca anume VW Passat B6 este lider la capitolele: manevrabilitate, confort si dinamica. Totusi, utilizarea ulterioara a scos in evidenta mai multe probleme, unele chiar destul de grave. Avand in vedere ca VW Passat B6 este una din cele mai populare masini sh in Romania, am decis sa descriem in acest material punctele tari, dar si posibilele probleme cu care se poate intalni un proaspat posesor de VW Passat B6 cumparat second-hand.

VW Passat B6: istorie

Modelul Passat s-a intiparit in constiinta europenilor drept un automobil aproape perfect. Mai mult, generatiile B3 si B4 au revolutionat segmentul modelelor medii. Foarte fiabile, usor de intretinut, extrem de durabile, chiar si azi mai poti vedea un B3 in trafic. Mai departe insa, lucrurile s-au complicat. Totul a inceput cu lansarea generatiei B5. Aceasta avea la baza o platforma Audi, motor longitudinal si suspensii multilink cat in spate atat si in fata. Modificarile au adus cu ele mai mult confort, tinuta de drum imbunatatita, economie de carburant, dar si mai multe vizite la service.

VW Passat B6: aspecte tehnice

Dar tema discutiei de astazi este succesorului lui B5 – VW Passat B6. Contrar asteptarilor, acesta era mai apropiat de modelele B3/B4. B6 avea motoare montate transversal, suspensii multilink doar in spate si platforma comuna cu compacta Golf 5. Aceste 2 masini au constructii destul de asemanatoare, insa o comparatie intre ele nu este relevanta.

Passat se afla cu o treapta mai sus, iar acest lucru se observa peste tot. Spatiul interior, calitatea materialelor, lista cu optiuni, diversitatea motorizarilor, toate erau mai avansate la modelul B6. Drept rezultat, nimeni nu s-a mai mirat cand Passat B6 a devenit unul din liderii comerciali ai segmentului. Asta chiar daca neamtul avea rivali foarte puternici, unii din ei fiindu-i si compatrioti. Cu toate ca VW Passat B6 era un pic mai scump decat concurentii sai, dotarile mai bune, manevrabilitatea si performantele dinamice plasau automobilul din Wolfsburg nu doar peste rivali, dar si mai aproape de modelele premium.

La inceptul toate pareau bune si frumoase, insa diavolul era ascuns in detalii, in cazul lui VW Passat B6, acestea fiind motoarele si transmisiile.

Citeste: Cel mai bun ulei auto de motor: top 5

VW Passat B6 interior

VW Passat B6 SH: problemele motoarelor pe benzina

B6 a venit cu o gama de motoare extrem de larga. Primul era benzinarul aspirat 1.6 8V cunoscut inca dupa modelul Golf. Agregatul nu avea probleme cu fiabilitatea, insa performantele sale pentru enormul Passat erau clar insuficiente.

Situatia ar fi trebuit sa fie salvata de unitatea 2.0 FSI, insa aceasta refuza sa mai porneasca chiar si la cele mai mici geruri. La asta mai mai adaugau consumul mare de ulei si sistemul de injectia ce nu inspira mare incredere.

1.4 TSI era suficient de puternic si econom, insa prea complicat, cu probleme la lantul de distributie, turbosuflanta si injectie. 1.6 FSI se intalnea destul de rar. Avand si el multe din problemele lui 1.4 TSI, insa spre deosebire de colegul sau turbo, acesta abia de tragea dupa el enorma caroserie a lui B6.

Reputatia constructorului german a fost intr-un final salvata de agregatele 1.8 TSI si 2.0 TSI. Acestea nu sufereau de probleme cronice, iar performantele corespundeau celor mai ambitioase asteptari.

VW Passat B6 SH: problemele motoarelor diesel

Gama propulsoarelor diesel TDI a lui Passat B6 poate multumi pe oricine. Aceasta contine unitati turbo de 1.6, 1.9 si 2.0 litri, motoarele fiind capabile sa ofere intre 105 si 170 cai putere. pe piata automobilelor SH, cele mai populare sunt unitatile 1.9 TDI si 2.0 TDI.

Renumitele 1.9 TDI de la Volkswagen au fost considerate multi ani unele din cele mai bune motoare diesel. In anul 2005, constructorul german ia decizia logica de a inlocui vestitul propulsor cu unul mai performant, mai economic, mai silentios, pe scurt – mai bun. Anume asa a aparut agregatul 2.0 TDI.

Cum deja ne-am obisnuit, in prima perioada totul era destul de bine – 140 cai putere, consum mic, zgomote reduse, vibratii mici etc. Insa lucrurile au luat o intorsatura destul de grava foarte repede. Injectoarele noului motor, au demonstrat ca pot refuza sa mai functioneze atunci cand iti era lumea mai draga. Asta se putea intampla oricand, in timp ce asteptai verdele la semafor sau in timpul unei depasiri cu iesire pe contrasens. Mai interesant e ca sistemul de injectie putea ceda indiferent de rulajul masinii. Frecventa defectiunilor s-a redus considerabil dupa ce vechiul sistem de injectie a fost inlocuit cu mai noul common rail. Totusi, atunci cand cumparat un VW Passat B6 SH e mai mult decat recomandabil sa conectati automobilul la un tester pentru a vedea daca injectoarele si turbosuflanta functioneaza fara erori.

VW Passat B6 SH: probleme cu transmisia

Cutiile de viteze manuale intalnite pe VW Passat B6 sunt foarte bune, insa transmisiile automate au fost deseori motivul dezamagirilor. La momentul lansarii sale, B6 era unul din primele automobile dotate cu transmisia DSG 7.

Proprietarii primelor serii de B6 stiu mai bine ca unii mecanici cum se schimba soft-ul blocului de control, ambreiajul sau chiar intreaga cutie. Problemele incepeua cu trepidatii la schimbul treptelor, dupa care urmau intrarile in regimul de avarie, iar in unele cazuri trasmisia chiar se bloca. E cat se poate de clar ca dupa asemenea peripetii odele de lauda cantate odata de jurnalisti la adresa DSG-ului nu mai erau valabile.

Transmisia DSG cu 6 trepte si ambreiajul in baia de ulei se considera a fi mai fiabila, insa si acolo se intalineau probleme cu soft-ul de operare si blocul mechatronic.

Vanzarile lui VW Passat B6 cu transmisie DSG nu erau prea mari, dar cu timpul, plangerile referitoare la cutia de viteze erau tot mai multe si in 2006 VW inlocuieste pe unele versiuni DSG-ul cu transmisia clasica hidromecanica Aisin TF-60SN. Nici aceasta nu ducea lipsa defectelor. Cel mai mare din ele era legat de absenta unui radiator auxiliar, respectiv agregatul se supraincalzea. Printre altele, aceleasi transmisii insa destinate pietii din SUA, nu aveau aceasta problema.

Ar fi necesar totusi sa mentionam ca de-a lungul ultimilor ani, VW a rechemat de mai multe ori in service automobilele dotate cu robotul DSG. Au fost schimbate ambreiajele, soft-urile, blocurile de control, iar anul trecut, uleiul sintetic a fost inlocuit cu unul mineral. Anume lubrifiantul fiind acuzat de functionarea proasta a blocului mechatronic. E adevarat ca dupa aceste demersuri, frecventa defectiunilor s-a redus considerabil, insa si asa nu am recomanda achizitia unui VW Passat B6 SH cu cutie de viteze automata.

VW Passat B6: e o masina buna ori nu?

VW Passat B6 e o masina foarte buna. Insa ca si in cazul oricarui automobil SH este necesara o testare completa la cumparare. Pentru B6 TDI se induce si o diagnostica la reprezentanta. Si nu in ultimul rand recomandam sa optati pentru o masina cu transmisie mecanica. Daca, Passat-ul trece toate testele cu brio, are o istorie de intretinere completa si un pret corect, nu mai stati pe ganduri.

VW Passat B6

VW Passat B6 foto

Citeste si:

Top motoare cu probleme

VW Passat B6 SH

 

 

<

Galerie de Imagini

Slide 1
Slide 2
Slide 3
VW Passat B6 VW Passat B6 interior VW Passat B6 Variant

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *