Home » Noul motor Renault – diesel de 1.6 litri si 160 cai putere » Noul motor Renault – diesel de 1.6 litri si 160 cai putere
Noul motor Renault a fost prezentat saptamana aceasta. Merge vorba de agregatul diesel 1.6 dci, ce poate livra 160 cai putere si 380 Nm de cuplu maxim.
Motoarele diesel nu se pot lauda cu un raport putere/litru prea bun. In arsenalul acestora gasim cuplu generos, eficienta si longnevitate, insa la capitolul cai putere, agregatele lui Rudolf Diesel stau mai prost. Renault vine sa rezolve aceasta problema prin lansarea unitatii 1.6 dci, care datorita celor 2 turbosuflante poate produce 160 cai putere si 380 Nm de cuplu motor.
Francezii spun ca montarea unui sistem twin-turbo pe un motor atat de mic, este o premiera mondiala. Pana la momentul actual, doar BMW s-a incumetat sa lanseze in productia de masa, un agregat supraalimentat de 2 turbosuflante. Insa in cazul nemtilor vorbim de o unitate de 2.0 litri.
Marele plus al noii unitati marca Renault, este disponibilitatea unei forte de propulsie ridicate, in tot diapazonul de turatii. Astfel, prima componenta a sistemului de supraalimentare – un turbocompresor cu inertie redusa, incepe sa functioneze de la turatii mici, facand motorul sa livreze 90 % din cuplu de la la 1500 rpm. Cealalta turbina, intra in joc ceva mai tarziu si o data cu atingerea a 4000 rpm, ajuta motorul sa livreze spre puntea cu tractiune toti cei 160 cai putere.
Sistemul de injectie va contribui si el la sporirea productivitatii noului agregat, mai ales ca cei de la Renault au setat o presiune de injectie egala cu 1800 bari.
Noul motor Renault a fost incadrat in familia Energy, incercandu-se astfel o apropiere tehnologica de propulsoarele utilizate in Formula 1. Reprezentantii companiei, afirma ca tehnologiile dezvoltate pentru cursele de F1, au fost de mare ajutor la crearea noului motor. Spre exemplu, tachetii au fost acoperiti cu DLC – pentru reducerea coeficientului de frictiunea, iar sistemul de racire a motorului, are multe in comun cu schema folosita pe bolidurile de Formula 1.
Noul motor Renault ar putea fi probat in prima instanta pe modelul Trafic, iar apoi ar urma montarea agregatului pe modele din segmentul D si E, inclusiv pe reprezentanti a-i concerului Daimler AG (Mercedes).
[plulz_social_like width="350" send="false" font="arial" action="like" layout="standard" faces="false" ]Citeste si:
Un nou motor Nissan – 400 cai putere din 1.5 litri
Noul Renault Trafic 2014 va avea in continuare frati gemeni