Home » Noul Megane 2015: generatia a 4-a a compactei franceze a debutat oficial » Noul Megane 2015: generatia a 4-a a compactei franceze a debutat oficial
Noul Megane, a avut parte ieri de o lansare publica in cadrul salonului auto de la Frankfurt, editia 2015. Generatia cu numarul 4 a compactei franceze se lauda cu mai mult spatiu in habitaclu, plus motoare diesel si benzina ce livreaza intre 90 si 205 cai putere.
Multe din deciziile stilistice aplicate noului Megane, au fost inspirate de recent lansatele Renault Espace si Renault Talisman. Cea mai importanta similaritate intre noul Megane si modelul Talisman este reprezentata de blocurile optice. Acestea sunt practic identice pentru ambele modele, in fata farurile fiind executate in forma literei C, iar in spate, blocurile optice sunt despartite doar de sigla Renault.
Noul Megane 4 are garda la sol cu 25 mm mai mica decat modelul actual, iar ecartamentul puntii fata a fost marit cu 47 mm si cel spate cu 39 mm. Plus la asta, compacta a devenit mai lunga cu 28 mm. Noile dimensiuni vin sa accentueze caracterul sport al proaspatului model, incadrandu-l astfel in tendintele stilistice din segment.
La interior noul Megane, este ceva mai sobru, insa francezii promit materiale mai calitative si finisaje executate foarte bine. Pozele cu habitaclul masinii ne prezinta un bord pe care a fost montat un afisaj tactil, vazut pentru prima data pe MPV-ul Espace 2015. Am putea insa presupune ca ecranul nu va fi disponibil chiar pentru toate versiunile de echipare. Renault afirma ca calitatea materialelor a crescut considerabil, finisajele sunt executate ireprosabil, iar antifonarea a fost adusa la un nivel superior Megane-ului aflat acum pe piata.
Plus la toate, noul Megane, va oferi in calitate de optiune sistemul Multi-Sense cu 5 setari: Sport, Normal, Comfort, Perso si Eco. Acesta permite soferului sa configureze regimurile de lucru ale pedalei de acceleratie si cutiei de viteze in dependenta de propriile preferinte.
Noul Megane va ajunge in showroom-uri cu 6 versiuni de motorizare, 3 pe benzina (TCe) si 3 diesel (dCi). Gama benzinarilor va fi compusa din unitati turbo de 0.9, 1.2 si 1.6 litri ce livreaza 100, 130 respectiv 205 cai putere. Agregatul de 1.6 litri va disponibil doar pentru versiunea GT.
Gama propulsoarelor diesel contine 2 unitati 1.5 dCi ce produc 90 si 110 cai putere, iar in top-ul ofertei s-a clasat motorul 1.6 dCi de 130 cai putere si 320 Nm de cuplu motor.
In calitate de transmisii, noul Megane este oferit cu o cutie de viteze manuala in 6 trepte, versiunile 1.2 TCe si 1.5 dCi 110 au in calitatea de optiune transmisia automata EDC cu 6 rapoarte, iar versiunea GT primeste varianta cu 7 rapoarte a transmisiei EDC.
Mai tarziu, in arena va intra noul Megane RS. Se spune ca hothatch-ul va primi un motor turbo de 1.8 litri ce va livra in jur de 300 cai putere.
Pentru un tablou complet, Renault anunta ca in 2017, noul Megane va primi o versiune hibrida. Aceasta va avea un tren de propulsie format dintr-un motor diesel si unul electric. Noul Megane hibrid ar trebui sa consume mai putin de 3.0 litri de motorina la 100 de km.
Noul Megane va debuta comercial in primele luni ale anului 2016. Romania nu va fi o exceptie in acest sens. Preturile noului model sunt tinute in secret. Actuala generatie, este accesibila la noi pentru un minim de 14.200 euro. Avand in vedere imbunatatirile aduse masinii, noile motorizari si procesul inflationist natural, putem presupune fara sa ne fie frica sa gresim, ca noul Megane va fi mai scump. E de asteptat un pret minim de peste 14.500 euro, poate chiar 15.000 euro.
Noul Megane
Citeste si:
Preturile lui Renault Kadjar in Romania: lista completa